The following paper presents a methodology we developed for addressing the case of a multi-modal network to be implemented in the future. The methodology is based on a simulation approach and presents some characteristics that make a challenge to be verified and validated. To overcome this limitation, we proposed a novel methodology that implies interaction with subjectmatter experts, revision of current data, collection and assessment of future performance and educated assumptions. With that methodology we could construct the complete passenger trajectory Door to door in Europe. The results indicate that the approach allows to approach infrastructure analysis at an early stage to have an initial estimation of the upper boundary of performance indicators. To exemplify this, we present the results for a case study in Europe.
Predictive models and decision support toolsallow information sharing, common situational awarenessand real-time collaborative decision-making betweenairports and ground transport stakeholders. To supportthis general goal, IMHOTEP has developed a set of modelsable to anticipate the evolution of an airport’s passengerflows within the day of operations. This is to assess theoperational impact of different management measures onthe airport processes and the ground transport system. Twomodels covering the passenger flows inside the terminal andof passengers accessing and egressing the airport have beenintegrated to provide a holistic view of the passengerjourney from door-to-gate and vice versa.This paper describes IMHOTEP’s application at two casestudy airports, Palma de Mallorca (PMI) and London City(LCY), at Proof of Concept (PoC-level) assessing impactand service improvements for passengers, airport operatorsand other key stakeholders.For the first time onemeasurable process is created to open up opportunities forbetter communication across all associated stakeholders.Ultimately the successful implementation will lead to areduction of the carbon footprint of the passenger journeyby better use of existing facilities and surface transportservices, and the delay or omission of additional airportfacility capacities.
The EU project X-TEAM D2D focuses on future seamless door-to-door mobility, considering the experiences from Air Traffic Management and the currently available and possible future transport modalities in overall multimodal traffic until 2050. This paper deals with developing a Concept of Operations of an intermodal transport system with special consideration of the pabengers' satisfaction with up to 4-hour journeys. For this purpose, the influences of quality management systems and other organizational facilities on the quality of pabenger travel in the transport system were examined. In the study, integration of various management systems, like resources, traffic information, energy, fleet emergency calls, security and infrastructure, and applications such as weather information platforms and tracking systems, is expected.
ATAL: Automated Transport and Logistics Automatisering van transportmodaliteiten is overal ter wereld gaande. Met een Duurzaam Living Lab kunnen multimodale geautomatiseerde transportoperaties verder in de praktijk duurzaam en opschaalbaar worden ontwikkeld. Hierbij worden beleidsmakers en organisaties ondersteund in deze transitie. De maatschappelijke voordelen van grootschalige uitrol van Automated Trucks en Platooning, Automated Train Operations en Autonomous Sailing zijn onder andere minder energieverbruik en emissies, betere doorstroming en betere verkeersveiligheid. De Duurzame Living Lab heeft betrekking op het haven-achterland vervoer van Rotterdam richting Duitsland en België. Het wegvervoer maakt gebruik van de TULIP-Corridor, water en spoor modaliteit volgen de MIRT goederencorridors tot in het Ruhrgebied.
Het living lab is gericht op de ontwikkeling van een zero-emission multimodale circulaire hub voor aan- en afvoer van bouw- resp. sloopmateriaal in de industriële havenzone Lage Weide voor de stad Utrecht. Nadruk ligt op elektrisch en waterstof aangedreven zelfvarende scheepvaart. Het betrokken praktijknetwerk bestaat o.a. uit logistieke, bouw- en sloopbedrijven op Lage Weide, gemeente Utrecht en Rijkswaterstaat. Bouwtransporten van en naar de stad worden gebundeld, en verzameling en bewerking van bouw- en sloopafval worden gecombineerd. De circulaire hub wordt ontwikkeld als een innovatieve onderzoeks- en testlocatie voor multimodale stadsdistributie, bundeling en bewerking van bouw/sloopmaterialen, en zero emission energie. Voor dit living lab wordt een voorstel gedaan om op Lage Weide een Zero Emission PoRt Of Circular Utrecht (ZERO-CU) te ontwikkelen voor gebundelde coördinatie en uitvoering van multimodale transporten m.n. ten behoeve van langjarige bouw- en sloopwerkzaamheden in grote binnenstedelijke ontwikkellocaties. De ZERO-CU legt nadruk op zelfvarend elektrisch en waterstof aangedreven scheepvaart. Eveneens wordt aandacht besteed aan zero emission wegtransport: Lage Weide wordt aldus een toekomstbestendige logistieke hotspot. Het living lab ZERO-CU richt zich in fase 1 concreet op verkenning van de volgende ontwikkelingen, vooruitlopend op beoogde doorontwikkeling daarvan in fase 2: 1.Ontwikkelen van elektrische en waterstof infrastructuur op Lage Weide voor scheepsvaart en vrachtvervoer. 2.Ontwikkelen van logistieke en kadefaciliteiten en dienstverlening voor circulaire aan- en afvoer van bouw- en sloopmaterialen naar binnenstedelijke bouwprojecten in Utrecht. 3.Ontwikkelen van benodigd robuust en flexibel inzetbaar (zelf)varend materieel voor bouw/sloopafval, elektrisch en waterstof aangedreven. Alsmede uniforme/afgestemde ladingdragers voor zowel aan- als afvoer van bouw- en sloopmateriaal voor multimodale toepassing in scheepsvaart en wegtransport, die hanteerbaar zijn op bouwprojecten. 4.Invulling van benodigde economische, organisatorische, institutionele randvoorwaarden: zoals o.a. haalbare business case, opbouw van een netwerkorganisatie van dragende bedrijven voor gezamenlijk afstemming/inzet van logistieke capaciteit, benodigd kader/regelgeving/toestemmingen.
The capacity on the Northern ring road in Breda is approaching its limits. Due to planned spatial developments the ring road might even be under further pressure. Therefore the municipality of Breda is working on an action plan to deal with this task. This requires insight into the functioning of the Northern ring road, which has been achieved by combining the following data sources: • Meetweken Breda 1st edition (GPS)• Meetweken Breda 2nd edition (GPS)• OViN• License plate cameras (NRW)• Counting data (NRW)• Bluetooth data (NRW)• Weather data (KNMI)The results show that in comparison with other strongly urbanized cities, Breda is more oriented towards the car and less use is made of public transport and the bicycle. Particularly on short distances there is still potential to further increase bicycle usage. In depth results can be found in the presentation, including information about: peak hours, the number of trips per person per day, the percentage of multimodal trips and the effect of rain on route choice. By combining the insights from the different forms of data, additional insights and an overarching mobility picture emerge. In other words, the overall picture is more than the sum of the parts.