Service robots provide retailers with new opportunities to innovate their in-store service offerings. Despite advances made in the fields of human-robot interaction, information systems, and marketing, there is relatively little known about how to apply a service robot in retailing. In this paper we aim to shed light on this issue by exploring the added value, roles, and prototyping of a service robot in fashion retailing. Using two Dutch fashion stores as real-life settings, we apply differentinteraction techniques (observation, interview, survey, structured role play, prototyping) to generate first insights and obtain lessons learned. The results of our study suggest that fashion retailers would benefit most from using service robots for communication of promotions and provision of product information. When applying service robots to these use cases, customers seem to prefer briefly and clearly expressed information that is communicated in a style that matches (in-)store communications. Still, the lack of personal attention and social support associated with a service robot makes retailers and store personnel rather reluctant to use them for their service excellence-oriented stores.
MULTIFILE
This study answers the questions on which factors drive the adoption of AI and MR in the multiplex retail environment and which factors drive consumers’ behavioral responses to the multiplex retail environment.
DOCUMENT
Het ontwikkelen van een goede multichannel strategie is één van de belangrijkste uitdagingen waar retailers vandaag de dag voor staan. Een toenemend aantal ‘traditionele’ retailers ziet het opzetten van een webshop als een belangrijke aanvulling op hun fysieke winkels en probeert te profiteren van de groeiende e-commerce markt. Om retailers te helpen bij de uitdagingen die het combineren van een webshop met fysieke winkels met zich mee brengen, hebben PwC en de Hogeschool van Amsterdam een verkennend onderzoek uitgevoerd. Het doel van het onderzoek is om in kaart te brengen hoe multichannel retailers hun bedrijf optimaliseren. In het bijzonder wordt gekeken naar de strategische en operationele uitdagingen waar multichannel retailers voor staan en de manieren waarop zij deze aanpakken. De resultaten zijn gebaseerd op interviews en een online enquête onder 41 multichannel retailers in Nederland.
DOCUMENT