Search results

Products 393

product

Wetland eco-engineering with fine sediment

The research presented in this thesis has highlighted (bio)geochemical, hydrological, and wetland ecological processes that interact and enhance ecosystem development on wetlands built on fine sediment. A combination of greenhouse and laboratory experiments were conducted. Some measured data from these experiments formed important input for subsequent analysis in a modeling environment. The findings presented in Chapters 2-6 can be divided into four topics: 1) Plant–soil interactions in the terrestrial zone, 2) wetland–terrestrial processes influencing nutrient availability in the land–water zone, 3) effects of plants on sediment consolidation in the terrestrial zone, and 4) effects of bioturbation on nutrient availability in the aquatic zone. The next sections give a summary of the results for these four topics. The last section summarizes the recommendations formulated for the Marker Wadden project.

MULTIFILE

12/31/2017
Wetland eco-engineering with fine sediment
product

Developing a new curriculum for energy engineering at HU University of Applied Sciences Utrecht

Full text via link Curricula in higher education are constantly subject to change, especially those curricula that educate people in the dynamic field of energy and sustainability. The aim of this paper is to describe the process of developing a new curriculum in energy engineering called Advanced Energy Technology at the HU University of Applied Sciences Utrecht

LINK

12/31/2011
product

Engineering emergence

Dit proefschrift presenteert twee theoretische kaders voor het ontwerpen van games en beschrijft hoe game designers deze kunnen inzetten om het game ontwerpproces te stroomlijnen. Er bestaan op dit moment meerdere ontwerptheorie¨en voor games, maar geen enkele kan rekenen op een breed draagvlak binnen de game industrie. Vooral academische ontwerptheorie¨en hebben regelmatig een slechte reputatie. Het eerste kader dat game designers inzicht biedt in spelregels en hun werking heet Machinations en maakt gebruik van dynamische, interactieve diagrammen. Het tweede theoretische kader van dit proefschrift, Mission/Space, richt zich op level-ontwerp en spelmechanismen die de voortgang van een speler bepalen. In tegenstelling tot bestaande modellen voor level-ontwerp, bouwt Mission/Space voort op het idee dat er in een level twee verschillende structuren bestaan. Mission-diagrammen worden gebruikt om de structuur van taken en uitdagingen voor de speler te formaliseren, terwijl space-diagrammen de ruimtelijke constructie formaliseren. Beide constructies zijn aan elkaar gerelateerd, maar zijn niet hetzelfde. De verschillende wijzen waarop missies geprojecteerd kunnen worden op een bepaalde ruimte speelt uiteindelijk een belangrijke rol in de totstandkoming van de spelervaring.

PDF

12/31/2011
Engineering emergence

People 1

person

Sjors Martens

Lecturer Smart Mobility

Sjors Martens