All Stars CATch; Walk of life is een beschrijving van het All Stars CATch traject dat door Stedelijk Jongerenwerk Amsterdam (SJA) is uitgevoerd in opdracht van Click F1 en is geschreven met toestemming van Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling Amsterdam. De beschrijving van de CATchmethode (H1) is gebaseerd op fragmenten uit: “Hart voor jongeren”, een publicatie over de unieke CATchmethode en hoe deze in de praktijk werkt. De beschrijving van het specifieke All Stars traject, de rol van SJA en de visie over hoe All Stars zich verhoudt t.o.v. CATch is realiseerd door Youth Spot, een samenwerkingsverband tussen de SJA en de Hogeschool van Amsterdam. Deze publicatie is mede financieel tot stand gekomen door het fonds Steunfonds Buurt en Jongerenwerk Amsterdam. CATch is één van de projecten uit het programma Bijzondere Trajecten Risicojongeren dat wordt gefinancierd door DMO (Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling) van de gemeente Amsterdam. CATch is in 2003 opgezet en is in korte tijd uitgegroeid tot één van de grootste cultuureducatieprojecten voor risicojongeren op stedelijke schaal. Een project dat de binding van jongeren met school en arbeid versterkt door middel van actief leren en competentie-ontwikkeling vanuit culturele disciplines.
Video voor het project Zichtbaar slimmer. De opname toont de resultaten van data fysicalisatie -het tastbaar maken van data- op basisschool St Jan.Bijna 100 kinderen en docenten van de St Janschool hebben gewerkt aan datafysicalisaties rondom het school projectthema 'vriendschap'. De kinderen van groep 7 en 8 maakten hun eigen verzamelde data tastbaar en fysiek om data-vraagstukken eens op een andere manier te ervaren.Meer weten? Zie de project pagina: http://www.digitallifecentre.nl/projecten/zichtbaar-slimmer-data-fysicalisatie-voor-de-21ste-eeuw en dit nieuws item: http://www.digitallifecentre.nl/nieuws/video-rapportage-data-fysicalisatie-op-basisschool-st-janVideo link: https://vimeo.com/347408138
MULTIFILE
The COVID-19 pandemic has changed many aspects of people’s lives, and seems to have affected people’s wellbeing and relation to technology now, and in the future. Not only has it changed people’s lives and the way citizens live, work, exercise, craft and stay connected, the pandemic has also altered the way Human Computer Interaction (HCI) professionals can engage in face-to-face interactions and consequently participatory, human-centered design and research. Limitations in being close to others and having physical, visible and shared interactions pose a challenge as these aspects are typically considered critical for the accomplishment of a transparent, attractive and critical understanding of technology and respective civic and digital engagement for wellbeing. Consequently, the risk now observed is that citizens in the new ‘normal’ digital society, particularly vulnerable groups, are beingeven less connected, supported or heard. Drawing from a study with an expert panel of 20 selected HCI related professionals in The Netherlands that participated on-line (through focus groups, questionnaires and/or interviews) discussing co-creation for wellbeing in times of COVID-19 (N=20), and civic values for conditional data sharing (N=11), this paper presents issues encountered and potential new approaches to overcome participatory challenges in the ‘new’ digital society. This study further draws on project reporting and a ‘one week in the life of’ study in times of COVID-19 with a physical toolkit for remote data collection that was used with older adults (65+, N=13) and evaluated with professionals (N=6). Drawing on such projects and professional experiences, the paper discusses some opportunities of participatory approaches for the new ‘distant’ normal.