In a recent official statement, Google highlighted the negative effects of fake reviews on review websites and specifically requested companies not to buy and users not to accept payments to provide fake reviews (Google, 2019). Also, governmental authorities started acting against organisations that show to have a high number of fake reviews on their apps (DigitalTrends, 2018; Gov UK, 2020; ACM, 2017). However, while the phenomenon of fake reviews is well-known in industries as online journalism and business and travel portals, it remains a difficult challenge in software engineering (Martens & Maalej, 2019). Fake reviews threaten the reputation of an organisation and lead to a disvalued source to determine the public opinion about brands. Negative fake reviews can lead to confusion for customers and a loss of sales. Positive fake reviews might also lead to wrong insights about real users’ needs and requirements. Although fake reviews have been studied for a while now, there are only a limited number of spam detection models available for companies to protect their corporate reputation. Especially in times with the coronavirus, organisations need to put extra focus on online presence and limit the amount of negative input that affects their competitive position which can even lead to business loss. Given state-of-the-art derived features that can be engineered from review texts, a spam detector based on supervised machine learning is derived in an experiment that performs quite well on the well-known Amazon Mechanical Turk dataset.
MULTIFILE
This research investigates the integration of stakeholders' values into the digital frameworks of Collective Management Organizations (CMOs) within the Dutch music copyright system. Utilizing Q methodology, the study captures diverse perspectives from composers, lyricists, publishers, and CMO representatives on values, value tensions, norms, and system requirements. A pilot study with four experts tested data collection methods and refined the study design for a larger, follow-up study involving 30 participants. Preliminary findings, based on factor analysis of participant rankings of 30 statements, reveal two distinct perspectives: one focused on "Fairness and Accountability," emphasizing trust-building and equitable treatment, and the other on "Technological Efficiency and Transparency," prioritizing clear information, verification mechanisms, and advanced IT systems. Qualitative insights from participant interviews provide nuanced understanding, highlighting the importance of transparency in royalty processes, balanced application of technology, and equitable royalty distribution in the digital age. This research contributes to the modernization of copyright management systems offering a conceptual model adaptable to other creative (Intellectual Property) industries
MULTIFILE
Informatiebeveiliging is actueel. Hoe vaak lezen we in de krant niet dat er weer een bedrijf of instelling getroffen is? En dan valt het nog mee als de schade zich beperkt tot één organisatie, want voor hetzelfde geld wordt een hele regio 'platgelegd', zoals heel Rome door een grootschalige stroomstoring op 28 september jl. Dat kan hier ook gebeuren. En de berichten in de media zijn nog maar het topje van de ijsberg; dat zijn de echte calamiteiten, waarbij doden en gewonden zijn gevallen. Kleinere incidenten komen veel vaker voor. Vaker dan u denkt. Elk moment kan uw computer crashen, een hacker uw website binnendringen, het netwerk verstopt raken, of een nieuw computervirus uw bestanden aantasten. We hebben de neiging om de kans van al die bedreigingen te bagatelliseren. Hoe vaak hoor je niet uitspraken zoals bijvoorbeeld "er is bij ons toch niets te halen", of "de kans op brand is zó klein"? We hebben er zelfs een spreekwoord voor, eentje over een kalf en een put. Blijkbaar is het heel gewoon om niets te doen tot het te laat is; tot we zelf getroffen zijn. En als er dan wel maatregelen getroffen worden, dan is het vooral om huis en haard te beschermen. Maar hoe zit het dan met de informatiesystemen en de peperdure informatie daarin? De informatie waar het voortbestaan van de organisatie van afhangt? Daaraan moet nog heel wat verbeterd worden.
DOCUMENT