“Nederlandse tuinders moeten zich gaan onderscheiden op kwaliteit, tegen de bulk uit Spanje valt niet te concurreren.” Inholland-lector Duurzame Verbindingen Olaf van Kooten brengt onderzoekers en telers samen om van elkaar te leren om zo de concurrentieslag te winnen. “Om dat voor elkaar te krijgen heb je tovenaars nodig.”
DOCUMENT
The purpose of this study was to examine the feasibility and validity of an Athletic Skills Track (AST) to assess fundamental movement skills among 6- to 12-year-old children in a physical education setting. 463 Dutch children (211 girls, 252 boys) completed three tests: the Körperkoordination-Test für Kinder (KTK) and two Athletic Skills Tracks (AST-1, AST-2). The validity of AST-1 and AST-2 was examined by correlating the time (sec) needed to complete the tracks and the KTK Motor Quotient (KTK MQ). Overall, there was a small correlation between AST-1 and the KTK MQ (r = - 0.474 (p = 0.01)) and a medium correlation between AST-2 and the KTK MQ (r = - 0.502 (p = 0.01)). When split up by age group the associations between the Athletic Skills Tracks and the KTK MQ were large for 12-year old children (AST-1: r = - 0.767; AST-2: r = - 0.727) and smallest for 8-year olds with a medium association (AST-1: r = - 0.501; AST-2: r = - 0.469). The results suggest that children’s motor skills can be assessed with a quick, convenient, and low-cost motor competence test in a physical education setting, i.e. an Athletic Skills Track. This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in "Journal of Sports Sciences" on 3 March 2016, available online: https://doi.org/10.1080/02640414.2016.1151920
MULTIFILE
Het CoVE SEED project is een samenwerkingsverband tussen vijf Europese regio’s die het beroepsonderwijs op het gebied van duurzame energie willen innoveren en ontwikkelen om tot een fossielvrije wereld te komen. Lees hier alles over de regionale en Europese samenwerking.
Tijdens de coronacrisis worden gezinnen geconfronteerd met heel nieuwe uitdagingen. Ze zijn meer beperkt tot hun eigen woning en moeten werk, school en zorgtaken combineren. Ook kunnen er onzekerheden zijn over de toekomst. Het lectoraat Jeugd onderzoekt hoe gezinnen deze tijd ervaren. Doel Zicht krijgen op een aantal thema’s (gezinsfunctioneren, combinatie werk-gezin, relatie grootouders-kleinkinderen) die aan het gezinsleven raken in deze bijzondere tijd. Handvatten aanreiken om de ondersteuning en hulp aan gezinnen te versterken. Resultaten Eindrapport Slepend en soms ook slopend. De impact van (de maatregelen tegen) COVID-19 op het gezinsleven (maart '21). De belangrijkste bevindingen samengevat. Dezelfde storm, niet hetzelfde schuitje. De impact van COVID-19 op gezinnen. Pedagogiek in Praktijk, 2020. Werken in coronatijd: ervaringen van professionals in het sociaal domein (april '21). Op 23 juni '20 deelden Anna van Spanje-Hennes en Marije Kesselring wat voorzichtige eerste bevindingen van dit onderzoek tijdens de webinar 'Veerkrachtige wijken in coronatijden’, door het Platform Stad en Wijk. Hieronder te bekijken, vanaf 17.15. Looptijd 01 april 2020 - 01 december 2020 Aanpak We voeren het onderzoek uit met behulp van een vragenlijst, verspreid onder ouders en grootouders In Nederland en België. Dit geeft de mogelijkheid tot een internationale vergelijking.
Content and Language Integrated Learning, CLIL, is een manier van onderwijs waarin het doceren van vakinhoud en een vreemde taal tegelijkertijd gebeurt. In dit project willen we een schoolbrede aanpak (incl. toolbox) rondom CLIL ontwikkelen voor het basis- en voortgezet onderwijs in Europa, en daarmee bijdragen aan kwalitatief goed onderwijs.