The present study was to further the understanding of the conceptual relationship between narrative absorption, that is the intense engagement with a story world, and felt suspense, that is the anticipation of a narrative outcome event. To this end, a media comparative online experiment was conducted with a 2 (Media format: film vs. Literature) × 2 (Suspense structure: diegetic vs. Non-diegetic delay) × 2 (Stories) between subject design. Results revealed a complex relationship among felt suspense, attention, emotional engagement, and transportation, showing the high importance of attention in felt suspense, and the moderating effect of media format and gender. Findings indicate that non-diegetic suspense delay unlike diegetic suspense decreases felt suspense and narrative absorption independently of media format.
LINK
DOCUMENT
We bevinden ons in een snel veranderend medialandschap. Technologische ontwikkelingen zorgen voor veranderingen in het mediagedrag van de consument. On demand kijken is volledig ingeburgerd en zeker Millennials kijken nauwelijks nog op een lineaire manier televisie. Live sport lijkt een uitzondering en een garantie voor hoge kijkcijfers. Vanwege de real time suspense vormt sport namelijk een uitzondering op de regel. Het is dan ook niet gek dat de strijd om sportuitzendrechten heviger is dan ooit. De concurrentie komt daarbij niet langer alleen van collega-mediabedrijven, ook nieuwe en niet-traditionele mediapartijen mengen zich in de strijd.
DOCUMENT
This book provides a sample of studies and concepts created within the project Media ENriched Sport ExperienceS (MENSES). A project powered by Hilversum Media Campus, ZIGGO and Breda University of Applied Sciences. MENSES aims to create new media enriched sport experiences, by means of introducing innovative digital concepts combining media entertainment and live sport content. It wants to share building stones and blueprints to be accessed in Hilversum. As such it will help organizations to answer the question how live and broadcasted sport experiences can be enriched by means of new digital strategies. By combining interaction, transformation and data enrichment, the mediated and live sport events should be turned into a memorable sport experience
DOCUMENT
Communicatie en media veranderen van structuur en inhoud nu onze samenleving zich transformeert naar een gedigitaliseerde netwerksamenleving. Alle bestaande spelers (overheden, bedrijven, culturele instellingen, burgers, etc.) gaan zich op nieuwe manieren tot elkaar verhouden. Betekenis en identiteit zijn hierin kernbegrippen waar actief mee geëxperimenteerd moet worden. Laboratorium Waterwolf richt zich actief en praktijkgericht op de veranderende rol van cultuur in deze nieuwe samenleving. Bestaande spelers moeten zichzelf opnieuw uitvindenklassieke 'zenders', werkend vanuit inhoudelijke autoriteit, zullen steeds vaker niet alleen zelf reflecteren en kennis ontwikkelen, maar juist een centrale rol spelen in het organiseren en inspireren van kennisontwikkeling en leerprocessen in de samenleving zelf. Dit schetsboek presenteert laboratorium Waterwolf: initiatiefnemers, partners, uitgangspunten, denkbeelden en onderzoeksagenda.
DOCUMENT
Knowledge Manuals for strong foundation in the creation of video and film projects using virtual production-assisted technology.
LINK