The Sustainable Development Goals (SDGs) are our plan for a futureproof world in which every person can live in peace and prosperity. The power of this vision is even more relevant today than it was when the Goals were adopted in 2015. The 17 Goals provide the basis to make our societies and economies resilient against crises, both in the present and in the future.
LINK
Een kennisclip over de Sustainable Development Goals
VIDEO
This article will discuss social, environmental, and ecological justice in education for sustainable development (ESD) and Education for Sustainable Development Goals (ESDG). The concept of sustainable development and, by extension, the ESD, places heavy emphasis on the economic and social aspects of sustainability. However, the ESD falls short of recognizing ecological justice, or recognition that nonhumans also have a right to exist and flourish. An intervention in the form of an undergraduate course titled Politics, Business, and Environment (PBE) will be discussed. As part of this course, students were asked to reflect on the three pillars of sustainable development: society, economy, and environment, linking these to the fourth concept, ecological justice or biospheric egalitarianism. Biospheric egalitarianism is characterized by the recognition of intrinsic value in the environment and is defined as concern about justice for the environment. Some of the resulting exam answers are analyzed, demonstrating students’ ability to recognize the moral and pragmatic limitations of the anthropocentric approach to justice. This analysis presents ways forward in thinking about the role of “ecological justice” as the ultimate bottom line upon which both society and economy are based. https://doi.org/10.3390/educsci10100261 LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/helenkopnina/
MULTIFILE
De innovatiewerkplaats Campus Design (CD) richt zich op de duurzame ontwikkeling (SDG) van de campus door middel van praktijkgerichte oplossingen en onderzoek. Vanuit het lectoraat Facility Management van de Hanze, werkt CD samen met kennis- en onderwijsinstellingen, overheden en het bedrijfsleven, bijvoorbeeld om de kwaliteit, gastvrijheid en inclusiviteit te verbeteren zodat iedereen zich welkom voelt op de campus. CD streeft naar een betere aansluiting tussen de ruimte en organisatie op de campus; ook de vergroening en biodiversiteit rekenen we daartoe. Dit doen we door praktijkvragen van onderwijsinstellingen en het bedrijfsleven te koppelen aan praktijkgericht onderzoek van onze senior-onderzoekers, onderzoekers, docenten en studenten, onder meer in architectuur, facility management, gastvrijheid, kunsten en vastgoed. Onze multidisciplinaire aanpak is zeer actiegericht; we willen de campuspraktijk écht veranderen en laten zien dat het betaalbaar is én werkt. We zorgen er dus voor dat oplossingen niet alleen theoretisch en empirisch uitstekend onderbouwd zijn, maar vooral ook praktisch toepasbaar en bewijsbaar beter. Door de goede samenwerking met onze partners, genereert CD oplossingen die onderwijsinstellingen inspireren en hen helpen de SDG te implementeren.
Lectorate, part of NHL Stenden Hogeschool