Dit onderzoek maakt deel uit van het project Food Resilient Futures in the Caribbean Netherlands, dat voedselzekerheid op de Caribische eilanden wil versterken door duurzame en veerkrachtige voedselsystemen te ontwikkelen. Binnen dit kader richt de marktanalyse zich op toeristen en tijdelijke bewoners van Bonaire. Het onderzoek ondersteunt de oprichting van een agrarische coöperatie die lokaal geproduceerd lams- en geitenvlees onder het label Bonaire Platinum op de markt brengt. Door inzicht te bieden in de afzetmarkt draagt dit onderzoek bij aan de ontwikkeling van een duurzaam businessmodel en versterkt het de lokale voedselketen.
DOCUMENT
Bewerking van een onderzoek naar benefit segmentation van toeristen in Amsterdam. legt de relatie tussen nationaliteiten en benefits sought van toeristen in de hoofdstad. Aangeboden aan de VVV Amsterdam.
DOCUMENT
Doelstelling is het beschrijven van het keuzegedrag van toeristen. Bewerking van een eerder in Tourism Management verschenen artikel.
DOCUMENT
Verslag van een experiment om meer grip te krijgen op het keuzegedrag van toeristen als het gaat om bezoek aan binnensteden.
DOCUMENT
In Amsterdam, the phenomenon of overcrowding is increasing, and tourism is one of the causes. Both the public debate and the municipal authorities are pointing to an increasing need for more expertise and knowledge regarding ways of achieving a healthy balance for various stakeholders. This article focuses on the stakeholder role of city residents and discusses their attitudes to tourists and tourism-related developments in their own neighbourhood and in the rest of the city. The term “attitude” can be divided into three components: feeling, behaviour and thinking. The results of this study are based on both quantitative and qualitative fieldwork (surveys and semi-structured interviews) and on desk research. It can be concluded that, for the most part, residents have a positive attitude to tourists and tourism. Differences in attitude are mostly determined by the city district where respondents live and by personal feelings and thinking. Follow-up research in the coming years will examine the complexity of the issue of overcrowding in more depth.
DOCUMENT
In dit artikel een toepassing van een methode die het mogelijk maakt de voorkeuren van toeristen meetbaar te makan en zo innovatieve producten te bouwen op grond van harde marktgegevens.
DOCUMENT
Artikel datis gebaseerd op he keuzegedrag van toeristen. Getracht wordt de invloed van de context op het keuzegedrag te meten: kiezen mensen anders als de context Londen of Parijs is?
DOCUMENT