Higher education institutions are more and more attempting to connect research to teaching. One way of enhancing this connection is within the work of academics. Currently it is unknown if research and teaching are connected in the work of academics and if this relationship differs between new and old universities. Due to the fading boundaries between new and old universities within binary educational systems, comparing both settings becomes relevant. This research considers the relation between research and teaching in the work of academics by analysing tasks and competencies within job openings of new (N=126) and old (N=246) universities within the Netherlands. Data reduction was done in Atlas.ti8 using coding schemes. Hereafter, a quantitative analysis was applied, containing a descriptive and a correlation analysis. The findings show a negative relation between teaching and research-related tasks and competencies in job openings of new universities, while this relationship is sometimes positive, and sometimes negative in job openings of old universities. These findings yield a discussion about the professional profiles of teachers and researchers appropriate to enhance the connection between teaching and research within new and old universities.
PCK is seen as the transformation of content knowledge and pedagogical knowledge into a different type of knowledge that is used to develop and carry out teaching strategies. To gain more insight into the extent to which PCK is content specific, the PCK about more topics or concepts should be compared. However, researchers have rarely compared teachers’ concrete PCK about more than one topic. To examine the content dependency of PCK, we captured the PCK of sixteen experienced Dutch history teachers about two historical contexts (i.e. topics) using interviews and Content Representation questionnaires. Analysis reveals that all history teachers’ PCK about the two contexts overlaps, although the degree of overlap differs. Teachers with relatively more overlap are driven by their overarching subject related goals and less by the historical context they teach. We discuss the significance of these outcomes for the role of teaching orientation as a part of PCK.
Sinds het voorjaar van 2020 hebben onderwijsinstellingen noodgedwongen onderwijs op afstand verricht. Hoewel noodgedwongen, leveren deze omstandigheden óók inspiratie op voor de richting van het onderwijs. De “geleerde lessen” hieruit vormen een leidraad voor docenten, bestuurders en beleidsmedewerkers in het (her-)richten van hun visie op onderwijs – ook wanneer het onderwijs níet meer beperkt wordt door maatregelen om de verspreiding van het nieuwe Corona-virus tegen te gaan. Zij willen hierin research informed te werk gaan: gebruik maken van relevante kennis uit eerder wetenschappelijk onderzoek, recent praktijkonderzoek van de afgelopen maanden, en ervaringen van anderen.Tijdens het symposium presenteren experts hun visie op de toekomst van het hoger onderwijs. Zij doen dit op basis van ervaringsverhalen uit de praktijk én kennis uit wetenschappelijk onderzoek. Zo brengen we deze twee elementen samen waarmee docenten, bestuurders en beleidsmedewerkers verder kunnen, ook na de pandemie.
MULTIFILE
Nauwkeurige en snelle detectie van verontreinigingen in voedselproducten is een noodzakelijk maar vaak lastig en technisch ingewikkeld proces. Huidige gouden standaard methoden zijn vooral gebaseerd op nauwkeurige maar dure lab technieken die verontreinigingen kunnen detecteren in verschillende samples. Snellere en goedkopere beschikbare alternatieve technieken bestaan veelal uit dipstick methoden die onvoldoende nauwkeurig zijn en slechts één stof kunnen detecteren. De recente fipronil-affaire laat nogmaals zien dat, ondanks de enorme technologische vooruitgang in detectie technologie, er nog steeds een grote behoefte is aan goedkope, snelle en betrouwbare tests voor het routinematige screenen van voedselproducten. De zuivelindustrie is zeer geïnteresseerd in een snelle, handzame en kosten-effectieve methode om verontreinigingen zoals antibiotica en bacteriën in melk, wei en babyvoeding te detecteren, omdat de huidige standaard detectie methoden, die zij gebruiken, duur en zeer tijds- en arbeids-intensief zijn. Het duurt meestal uren tot dagen voordat een betrouwbaar resultaat is verkregen. Een snellere analyse van de melk bespaart enorme kosten die nu gemaakt worden met het vernietigen van grote hoeveelheden melk (waar sporen van antibiotica worden gevonden) als gevolg van de late beschikbare uitslag. Daarnaast resulteert een snellere analyse in een snellere vrijgave voor de distributie van melkproducten en draagt zo bij tot directe besparingen in operationele kosten. In samenwerking met een aantal MKB-bedrijven en andere relevante partners zal Saxion in dit project een draagbare demonstrator realiseren voor snelle, handzame en multiplexe detectie van antibiotica zoals tetracyclines in melk, gebaseerd op een multikanaals fotonische sensor prototype.. Verschillende bestaande innovatieve technologieën zoals lab-on-a-chip, microfluidica, inkjet-printing en geïntegreerde fotonische sensoren zullen in een demonstrator geïntegreerd worden om het gestelde doel te bereiken. De draagbare demonstrator is een eerste stap richting een handheld device dat in staat is om ter plaatse, zoals bij melkveehouderijen en melkfabrieken, antibiotica in melk snel en nauwkeurig te kunnen detecteren.