We aim to set up a continuous low cost monitoring system for electromagnetic fields in the Netherlands, so that a trend in exposure to 5G signals can be observed. A number of options will be explored for this, such as software-defined radio and measurement nodes for specific 5G frequencies. We developed and tested low cost dedicated measurement nodes for four 5G bands: the 800, 1400, 2100 and 3500 MHz bands. Generally, the error is less than 1 dB and close to dynamic range limits (-65 to 5 dBm) the error increases to 3 dB.
Het huidige thema van het Business Research Centre (BRC) van Inholland ‘duurzaam organiseren met een menselijke maat’ dateert uit 2010 en is aan actualisering toe. Dit verkennende onderzoek genereert input voor een thema dat mogelijkheden biedt voor de ontwikkeling van een stevige onderzoeksagenda en tevens ruimte geeft voor crossovers met de andere profilerende thema’s binnen Inholland: creatieve economie, gezonde samenleving en duurzame techniek en groen. Het onderzoek verschaft voorts inzicht in het verbeteren van het beroepenveld, het economisch en business onderwijs in de gehele breedte en de verschillende opleidingen binnen het domein Business, Finance & Law. Om richting te geven aan het onderzoek is de volgende centrale vraag geformuleerd: ’Welke ontwikkelingen in het economische werkveld doen zich voor en wat zijn de gevolgen hiervan voor organisatie en werk?’
The initial trigger of this research about learning from video was the availability of log files from users of video material. Video modality is seen as attractive as it is associated with the relaxed mood of watching TV. The experiments in this research have the goal to gain more insight in viewing patterns of students when viewing video. Students received an awareness instruction about the use of possible alternative viewing behaviors to see whether this would enhance their learning effects. We found that:- the learning effects of students with a narrow viewing repertoire were less than the learning effects of students with a broad viewing repertoire or strategic viewers.- students with some basic knowledge of the topics covered in the videos benefited most from the use of possible alternative viewing behaviors and students with low prior knowledge benefited the least.- the knowledge gain of students with low prior knowledge disappeared after a few weeks; knowledge construction seems worse when doing two things at the same time.- media players could offer more options to help students with their search for the content they want to view again.- there was no correlation between pervasive personality traits and viewing behavior of students.The right use of video in higher education will lead to students and teachers that are more aware of their learning and teaching behavior, to better videos, to enhanced media players, and, finally, to higher learning effects that let users improve their learning from video.
Op 13 oktober 2016 lanceerde de gemeente Enschede het programma Multiply, een samenwerking tussen Saxion, Gemeente Enschede, Rabobank Enschede-Haaksbergen, The Golden Egg Check BV en CeeCee, met ondersteuning van de Industriekring Twente, Technologiekring Twente en MKB Twente (Gemeente Enschede, 2016). De gedachte achter Multiply is dat veel mkb’ers elke dag druk zijn met het runnen van hun bedrijf en er weinig tijd en aandacht overblijft om in te springen op nieuwe ontwikkelingen terwijl innoveren en snel kunnen schakelen juist noodzakelijk zijn om gezond ondernemer te blijven. Multiply springt daarop in door met creativiteit en studentondersteuning een nieuwe business kans te verkennen voor betreffende ondernemer. Inmiddels vindt ook uitrol plaats in Deventer, samen met MKB Deventer. Kennis delen en business vermenigvuldigen, Multiply dus. Saxion ondersteunt dit programma, omdat zij samenwerking op gebied van innovatie, creativiteit en ondernemerschap hoog in het vaandel heeft. Saxion koppelt studenten aan Enschedese mkb-ers om hen te helpen met een nieuw business- en/of verdienmodel, om zodoende een boost te geven aan de bedrijvigheid in de gemeente. Dit zal positief werken op werkgelegenheid en uiteindelijk ook op de leefbaarheid. Met dit KIEM-project onderzoeken we de business impuls vanuit Multiply, door de impact van creative thinking binnen business transformation te meten. We gaan Enschedese ondernemers meenemen in de gedachten van Smart Society, Creative Futures en de voordelen van intrinsiek creatief innoveren. Multiply is een cyclus van 10 weken, waarin ondernemers en studenten sámen een innovatietraject doormaken. Er is aandacht voor creatief denken, trendwatching en het ontdekken van andere business kansen volgens de Golden Egg Check. Door vanuit een creatieve invalshoek om te gaan met business development, leren we ondernemers (en studenten!) anders aan te kijken tegen hun bedrijf. Hieruit ontwikkelen we een innovatieframe waarmee we het bestaande, vastgeroeste en slapende mkb wakker schudden en aanzetten tot nieuwe kansen, nieuwe wegen en nieuwe markten. Met deze KIEM onderzoeken we de effectiviteit van deze aanpak, om te zien of deze shake-up tot echte nieuwe business leidt.