Businesses that can develop an appropriate response to the turbulence created by change and diversified customer expectations retain their sustainable competitive advantage. Especially with Covid19, Digital Transformation has emerged as an important element of pressure and necessity on the competitive advantage of businesses. Digital transformation refers to a radical change process from the way of doing business in the industry and the market to the nature of the interaction with internal and external customers. Digital transformation allows for meeting new expectations with new business processes and customer experiences with the opportunities offered by digital technologies. Although Digital transformation offers important competencies for businesses, it seems that SMEs, especially as important actors in the economy, lag behind large enterprises in the digital transformation process. This situation necessitates a detailed consideration of SMEs in the digital transformation process. This study aims to examine Digital Transformation in SMEs in detail. To achieve this, studies investigating digital transformation in SMEs and presenting empirical results were identified from various indexes (Ulakbim, Scopus, Web of Science, and Proquest). The studies were classified according to "author," "date of publication," "type of research," "sample," and "variables." The empirical evidence regarding the digital transformation process of SMEs is presented. The findings of the study are expected to contribute to the literature by presenting empirical studies on Digital Transformation in SMEs comprehensively. Additionally, it will increase awareness of the findings regarding the digital transformation process of SMEs, which are important actors in the economy.
MULTIFILE
Business innovation is a multidisciplinary area of expertise that bridges the gap between traditional areas of study such as business administration, organizational studies, marketing, design, engineering and entrepreneurship. Business innovation focuses on creating, accelerating and managing new and sustainable business models through innovation (Crossan and Apaydin, 2010; Keeley, Walters, Pikkel, and Quinn, 2013).
Onderwijsinnovaties verlopen niet als lineair, strak gepland proces, maar grillig in een VUCA (Volatiel, Onzeker, Complex en Ambigu) omgeving. Onderwijsvernieuwers hebben voelsprieten nodig, oftewel situationeel bewustzijn, om hierin te kunnen handelen en het innovatieproces de juiste richting op te sturen. Ansfrida Vreeburg onderzoekt in dit promotietraject het handelingsrepertoire van onderwijsvernieuwers.
Onderwijsinnovaties verlopen niet als lineair, strak gepland proces, maar grillig in een VUCA (Volatiel, Onzeker, Complex en Ambigu) omgeving. Onderwijsvernieuwers hebben voelsprieten nodig, oftewel situationeel bewustzijn, om hierin te kunnen handelen en het innovatieproces de juiste richting op te sturen. Ansfrida Vreeburg onderzoekt in dit promotietraject het handelingsrepertoire van onderwijsvernieuwers.Doel Het doel van dit onderzoek is te begrijpen welk handelingsrepertoire vernieuwers gebruiken op kritische momenten en hoe dit het verloop van onderwijsinnovaties beïnvloed. Het onderzoek beoogt bij te dragen aan succesvol verloop van VUCA-onderwijsinnovaties door een gewenst handelingsrepertoire te ontwikkelen. Resultaten Een toolbox voor vernieuwers in onderwijsinnovaties Looptijd 01 april 2021 - 31 maart 2025
PUNC is een driejarig Erasmus+ project dat middelen en methoden wil maken die bruikbaar zijn voor zowel docenten als studenten om hun PUNC (professionele onzekerheidscompetentie) te ontwikkelen. Dit is belangrijk omdat professionals met onzekerheid worden geconfronteerd in de vluchtige, onzekere, complexe en ambigue professionele wereld waarin ze zich bevinden. Deze onzekerheid kan productief gemaakt worden door middel van PUNC.