There has been a significant rise in the usage of e-cigarettes, commonly referred to as "vaping," among young individuals in recent years. This trend has raised alarm among parents, policymakers, and the healthcare industry. This research was conducted to better understand the motivations behind young people's use of e-cigarettes and to aid in the development of an effective media campaign to discourage this unhealthy behavior.
DOCUMENT
Voedselproductie en consumptie dragen voor een belangrijk deel bij aan de milieubelasting. Het is daarom van belang de consumptie van duurzame voeding te stimuleren. Een belangrijke factor hierin is het creëren van bewustwording en het vergroten van kennis over de impact die voeding heeft op het milieu. In dit onderzoek proberen we inzicht te krijgen in de kennis en voorkeuren wat betreft gezonde- en duurzame voeding onder de Noord Nederlandse bevolking om zo effectieve communicatiestrategieën te ontwikkelen die bijdragen aan meer gezonde en duurzame voedselconsumptie.
MULTIFILE
EuroSonic NoorderSlag (ESNS) actively engages with around 130 festivals across Europe as part of the ESNS Exchange program. As a leading partner in this initiative, ESNS aims to transition into a fully sustainable festival in the coming years. It recognizes its role in spearheading the sustainability aspect of the ESNS Exchange and the industry at large. However, the current lack of information regarding the industry's sustainability practices poses a challenge, leaving ESNS uncertain about the necessary steps to improve the market as a whole. The NHL Stenden Professorship Transformational Media, ESNS and the minor Music Management are collaborating on a joint project to address this issue. The project aims to assess the current state of sustainable practices in European Music Festivals and analyse how these festivals communicate their initiatives. Additionally, students in the Music minor program will create and test a prototype to encourage festivals to communicate about their sustainability activities.
MULTIFILE
This paper starts with the explanation of the research rationale of the professorship. Subsequently, an exploration of the research agenda is provided, focusing on the two core research themes of the professorship: transformational content strategy and transformational content design. Within this section, knowledge gaps will be identified and examples will be presented of research projects related to each theme. Finally, light will be shed on the research approach, offering a brief overview of the theoretical approach, research methodology, and expected impact.
DOCUMENT
In Antenne Gooi en Vechtstreek wordt sinds 2017 jaarlijks het middelengebruik onder jongeren en jongvolwassenen in de regio in kaart gebracht. Dit gebeurt op basis van een combinatie van kwalitatieve en kwantitatieve methoden. In 2024 verzamelden we informatie via (1) interviews met een panel van vier professionals waarin zij vertellen over de leefwereld, vrijetijdsbesteding en middelengebruik van risicojongeren; (2) een anonieme survey (vragenlijsten) over middelengebruik onder uitgaanders in 8 cafés in Hilversum, Bussum en Laren en op straat in het uitgaansgebied de Groest in Hilversum; en (3) analyse van testuitslagen van ruim driehonderd vrijwillig aangeleverde drugsmonsters bij de Hilversumse testservice, dit jaar aangevuld met een inventarisatie van drugsprijzen op basis van WhatsApp-menu’s van bezorgdiensten. Tezamen schetsen de verschillende bronnen een gedifferentieerd beeld van (trends in) gebruikspatronen en aanbod van alcohol, tabak, cannabis en andere drugs in Gooi en Vechtstreek.Door uitgaanders wordt fors gedronken, maar er is ook een groep die wil minderen of stoppen. Rokers wisselen sigaretten af met vapes. Er zijn zorgen over blowen bij risicojongeren. Gebruik van mdma-poeder neemt toe en er wordt vaker cocaïne gebruikt tijdens het uitgaan, maar gebruik van andere drugs stabiliseert of neemt af. De regionale drugsmarkt is laagdrempelig en bestaat voornamelijk uit bezorgdiensten die gebruikmaken van drugsmenu’s die via sociale media worden verspreid. Maar wat als 3-MMC wordt verkocht, blijkt dat vaak niet te zijn.
DOCUMENT