Data has been collected since mankind, but in the recent years the technical innovations enable us to collect exponentially growing amounts of data through the use of sensors, smart devices and other sources. In her lecture Nanda will explore the role of Big Data in urban environments. She will give an introduction to the world of Big Data and Smart Cities, and an assessment of the role that data analytics plays in the current state of the digital transformation in our cities. Examples are given in the field of energy and mobility.
This research demonstrates the power and robustness of the vocabulary method by Hernández-Rubio et al. (2019) for aspect extraction from online review data. We showcase that this algorithm not only works on the English language based on the CoreNLP toolkit, but also extend it on the Dutch language, specifically with aid of the Frog toolkit. Results on sampled datasets for three different retailers show that it can be used to extract fine-grained aspects that are relevant to acquire corporate reputation insights.
On average 125 murders take place in the Netherlands on an annual basis. However, not all such incidents can be solved. Currently there are more than 1700 unsolved homicide cases on the shelf at the National Police that classify as a andapos;cold caseandapos;. Investigation into these types of capital offenses takes a lot of time, money, and capacity. Applications of the current working method and available techniques are very labor-intensive and time-consuming. In addition, the pressure on the executive Police officers is high-from the Police organization, the Public Prosecution Service, the media, the next of kin, as well as society in general. From an investigative point of view, it is relevant to provide direction in the criminal investigation and formulate and evaluate various case scenarios, while reducing a risk of andapos;tunnel visionandapos;. From a scientific point of view, more research into homicide cases in the Netherlands is of eminent importance. Remarkably little has been written in scientific literature about this type of crime. The project andapos;Cold Case: Solved andamp; Unsolvedandapos; focused on the use of open, publicly available information sources to collect the data and gain more insight into homicide cases in The Netherlands. Applicability of various modern techniques, such as web-scraping, API software and Artificial Intelligence (AI) was explored to facilitate and automate data collection and processing tasks. A first concept of a andapos;smartandapos; database was proposed, combining a web-based database platform with AI modules to filter and (pre-)process the data. With further development and training of AI modules, such a database might eventually support data-driven generation and/or prioritization of investigative scenarios. The data collected in the process was used in three scientific studies aimed at uncovering the relationships and patterns in the homicide data for The Netherlands.
MULTIFILE
Ontwikkelen van een tool om trends en scenario’s in kaart te brengen waarmee beter richting gegeven kan worden aan voor de praktijk relevante onderwijsprogramma’s en onderzoeksprojecten. In eerste instantie doen wij dat voor het domein commerciële economie (marketing & customer experience). Doel Dit project heeft twee doelen: 1: Ontwikkeling praktijk relevante opleidingsprogramma’s en onderzoeks programma’s. Dit doen wij door trends na te gaan middels literatuurstudie, interviews met toonaangevende mensen in het vakgebied en een conferentie waarin wij scenarios bouwen met experts 2: Train the trainer programma zodat wij ons de skills om dit zelf te kunnen binnen de HU eigen maken Resultaten Het project levert een aantal scenario’s op waarop wij ons kunnen voorbereiden en waarvan we de ontwikkeling in de toekomst kunnen monitoren. Hierdoor blijven onze onderwijs en onderzoeksprogramma’s bij de tijd. Looptijd 01 september 2020 - 01 december 2020 Aanpak Dit programma wordt ontwikkeld samen met De Ruijter strategie die in Nederland toonaangevend is op dit gebied en het Nederlands Instituut voor Marketing. Interne HU partners zijn het Institute for Marketing & Commerce en het Lectoraat Marketing en Customer Experience. Fase 1 is literatuuronderzoek. Hiervoor wordt o.a. ook via webscraping en Natural Language Processing informatie gehaald uit job ads van toonaangevende bedrijven. Fase 2 zijn interviews met toonaangevende mensen in de praktijk en wetenschap. Fase 3 een werkconferentie met 25 experts om scenario’s te ontwikkelen waarna een eindrapport wordt gemaakt. Hierna vinden de train the trainer sessies plaats, worden de scenario’s voorbereid en wordt de organisatie ingericht om e.e.a. in de tijd te monitoren. Relevantie van het project Het in kaart brengen van trends is een specialisme. Dat geldt ook voor scenario denken. Wij willen ons dat eigen maken zodat wij steeds relevanter worden voor de praktijk. Dit is goed voor studenten, docenten, werkgevers en de maatschappij