In this paper we present a method to detect the three dimensional position and orientation of a Wii Remote with one or more emissive spheres attached to it, providing an input device that has six degrees of freedom. Unlike other systems, our system can focus in different directions surrounding the user, with a high precision, and at a low cost. We describe the way object-, motion- and orientation tracking is done, as well as the applicability of the final product. We further describe how to improve the noisy data that is retrieved from the sensors of the Wii Remote, how to smooth detected positions, and how to extrapolate position and orientation.
DOCUMENT
Described are the results of a study that was set up to get insight into the appreciation of students for distance learning, especially concerning online lab-experiments. We wanted to know whether an online lab-experiment is more or less effective than a regular one and how it can be used in IPD-projects. Preliminary data analyses have shown that the appreciation of an online lab-experiment is dependent on a number of items, like the educational contents of the experiment itself, the way accompanying theory is presented, possibilities of doing the experiment in an alternative way, the organization around the experiment etc. It appears also that students give serious suggestions on developing other online lab-experiments and the way to use it in IPD-projects. A description is given of the web-based experiment "cube measurement", which is carried out using a remotely operated robot and image processing functions. The students' appreciation is discussed and suggestions are given on how comparable experiments can contribute to work in an IPD environment.
DOCUMENT
Described are the results of an investigation in the appreciation of distance learning, limited to a case study with an online lab-experiment. Together with other educational institutes and companies Fontys University of Applied Sciences participated in a number of projects in which distance learning courses were developed. Some courses have been integrated in the regular curriculum. Our study was set up to get insight into the appreciation of students for this way of learning, especially concerning online lab-experiments. By using surveys and interviews after the students accomplished either a regular course or a distance learning course on the same object we tried to get a better understanding of how students used the course and appreciated it. Also we wanted to know whether an online lab-experiment is more or less effective than a regular one. Preliminary data analyses have shown that the appreciation of an online lab-experiment is dependent on a number of items, like the educational contents of the experiment itself, the way accompanying theory is presented, possibilities of doing the experiment in an alternative way, the organization around the experiment etc. It appears also that students give serious suggestions on developing other online lab-experiments.
DOCUMENT
Het gebruik van technologische toepassingen om zorg op afstand te geven aan patiënten in de GGZ neemt gestaag toe. Behandelaren en patiënten voeren gesprekken via een webcam, patiënten kunnen steeds vaker hun dossier online inkijken en behandelingen kennen online modules die gecombineerd worden met reguliere zorg (blended care). Technologie krijgt hierdoor een toenemende rol in het zorgproces, maar de gevolgen voor de kwaliteit van de patiëntenzorg zijn niet bekend. Zo is er nog weinig onderzoek gedaan naar de effecten van online modules in relatie tot reguliere zorg. Ook hebben zorgprofessionals vragen over de consequenties van het openstellen van het dossier. Voor zorgprofessionals en patiënten is het dan ook nog niet altijd helder hoe zij om willen of moeten gaan met technologie. Het gebruik van technologische toepassingen om zorg op afstand te geven, kan zowel positieve als negatieve effecten hebben op de kwaliteit van zorg. Voor professionals en patiënten is het belangrijk dat de negatieve gevolgen vermeden worden en de positieve gevolgen doelgericht ingezet kunnen worden. In dit project wil een samenwerkingsverband van zorg- en kennisinstellingen o.l.v. Windesheim een langlopende onderzoekslijn van praktijkgericht onderzoek inrichten. We leveren hiervoor drie projectresultaten: een beschrijving van actuele dilemma´s in het kader van de handelingsverlegenheid van professionals bij de implementatie van blended behandeling en het openstellen van dossiers in de dagelijkse GGZ-praktijk (1). Een verkenning van mogelijke oplossingsrichtingen, waarbij bestaande zorgpraktijken, zowel best practices als ervaringen met hindernissen, dienen als leidraad (2). En de aanzet tot vervolgonderzoek, op basis waarvan de genoemde oplossingsrichtingen verder uitgewerkt worden (3). Participatie van alle betrokkenen, zowel patiënten als zorgprofessionals, staat hierbij voorop. In het derde projectresultaat, de aanzet voor het vervolgonderzoek, wordt een methodologisch raamwerk voor de onderzoekslijn ontwikkeld. Participatie komt in de samenstelling van de projectgroep al duidelijk naar voren.