Bedrijfsovernames binnen de agrarische sector zijn complexe processen. Vooralsnog wordt er veel aandacht besteed aan het financiele, juridische en fiscale aspect, maar het sociaal-emotionele vlak blijft nog te vaak onderbelicht, terwijl dat juist een cruciale rol speelt. Vanuit culturele antropologie geven we in dit essay antwoord op de vraag: “hoe kom je tot een succesvolle bedrijfsovername op sociaal-emotioneel vlak?”
DOCUMENT
In het project Ik zie ik zie wat jij niet ziet worden mensen met dementie getekend door kunststudenten. In dit artikel wordt beargumenteerd waarom dit traject zich laat articuleren als een antropologisch artistiek onderzoeksproces waarin de tekening een ontmoeting in de tijd zichtbaar maakt. Aan de toeschouwer tonen de tekeningen niet wat dementie is, maar wat het kan zijn.
LINK
Pleidooi voor het nadenken over een alternatief voor het KVB model. Er wordt gepleit voor de ontwikkeling van een nieuw model dat gebruikt maakt van disciplines die kijken naar muziek als sociale praktijk: sociologie, antropologie en ethnomusicologie. Zo zou een rijker model kunnen worden ontwikkeld dat tevens inclusiever en opener is dan het huidige KVB model dat grotendeels centraal staat in het muziekonderwijs op scholen
DOCUMENT