Embedded connected computers are installed in homes in increasing numbers in the form of consumer IoT devices. These devices are often insufficiently protected against cyberattacks. In this research report, we propose several security requirements for consumer IoT devices. These requirements are suitable for enforcement through legislation and will significantly improve consumer IoT cybersecurity when implemented.This research report, commissioned by the Dutch Radiocommunications Agency, describes a threat model and significant security problems, derived from literature research. These assisted in evaluating more than 400 security measures, after which the top measures were summarised into eight essential security requirements. These requirements are easy to implement, easy to test, unambiguous, and greatly improve the cybersecurity of the products. We recommend standardisation agencies to make these requirements mandatory for all consumer IoT devices.
MULTIFILE
In this project we take a look at the laws and regulations surrounding data collection using sensors in assistive technology and the literature on concerns of people about this technology. We also look into the Smart Teddy device and how it operates. An analysis required by the General Data Protection Regulation (GDPR) [5] will reveal the risks in terms of privacy and security in this project and how to mitigate them. https://nl.linkedin.com/in/haniers
MULTIFILE
Assistive technology supports maintenance or improvement of an individual’s functioning and independence, though for people in need the access to assistive products is not always guaranteed. This paper presents a generic quality framework for assistive technology service delivery that can be used independent of the setting, context, legislative framework, or type of technology. Based on available literature and a series of discussions among the authors, a framework was developed. It consists of 7 general quality criteria and four indicators for each of these criteria. The criteria are: accessibility; competence; coordination; efficiency; flexibility; user centeredness, and infrastructure. This framework can be used at a micro level (processes around individual users), meso level (the service delivery scheme or programme) or at a macro level (the whole country). It aims to help identify in an easy way the main strengths and weaknesses of a system or process, and thus guide possible improvements. As a next step in the development of this quality framework the authors propose to organise a global consultancy process to obtain responses from stakeholders across the world and to plan a number of case studies in which the framework is applied to different service delivery systems and processes in different countries.
Sociale interacties tussen mensen zijn onmisbaar voor een goede communicatie. Ook bij mensen met dementie in het verpleeghuis zijn (positieve) sociale interacties van belang om zich begrepen te voelen en de zorgvraag/hulpvraag te kunnen uiten richting het zorgpersoneel. Negatieve sociale interacties kunnen zorgen voor onbegrip, misverstanden, en onwenselijk gedrag. Het in beeld brengen van de sociale interactie en communicatie en het meetbaar maken van de interactie zelf en de positieve of negatieve gevolgen ervan kunnen het inzicht bij het zorgpersoneel vergroten. Dit inzicht draagt bij aan kwaliteit van zorg en kwaliteit van leven.In het reguliere zorgproces worden sociale interacties in beeld gebracht aan de hand van (subjectieve) gedragsobservaties door verzorgenden zelf, waarbij de daaruit voortkomende verbeteradviezen worden toegevoegd aan het zorgplan. Als alternatief wordt VIO (Video Interactie in de Ouderenzorg) ingezet, maar deze methodiek is tijdrovend (en dus duur) en vraagt specialistische expertise van getrainde therapeuten. Om het reguliere zorgproces te kunnen verbeteren willen we sociale interactie tussen clienten met dementie en zorgverlener meetbaar maken met sensoren en radartechnologie om verschillende kwaliteiten van interactie (nabijheid/afstand, stress, agitatie (beweging/geluid) te kunnen volgen in de loop van de interactie. In het ontwerp vragen we de zorgprofessionals om aan te geven welke elementen van sociale interactie het meest relevant zijn. Deze worden dan gebruikt door de bedrijven om deze specifieke informatie meetbaar te krijgen, in de praktijk waar de interactie plaatsvindt. Dit doen we in een cyclisch herhalend proces van product ontwerp en terugkoppeling naar de praktijk.In dit project willen we opleveren: (1) praktijkkennis over elementen van sociale interactie, (2) de vertaalslag naar sensoren en radar om deze interactie te meten, (3) een platform om verschillende data/elementen van interactie samen te voegen, (4) een validatiestap (waarbij video en praktijkexperts worden ingezet voor een eindoordeel).