Blog in het kader van het onderzoeksproject ‘The Network is the Message‘ Met dit onderzoek willen Hogeschool Rotterdam en Hogeschool Utrecht een antwoord geven op de vraag: “Hoe kan de effectiviteit van communicatie in online sociale netwerken worden beoordeeld en verbeterd?” In deze blog: De hele wereld bestaat uit netwerken. Of dat nu in de natuur is of in steden, tussen mensen of bij merken, het maakt weinig verschil. Uiteindelijk zijn wij allemaal met elkaar en met alles verbonden. Dat geldt ook voor de connecties tussen mensen en merken. Die kunnen heel losjes zijn of heel hecht – en alles daartussen. Die connecties met merken zijn niet alleen terug te vinden in de associatienetwerken die zich in onze hersenen bevinden, maar hebben ook een effect op ons gedrag. Maar wat zijn die associatienetwerken precies, in welk verband staan ze tot (koop)gedrag en hoe kun je ze beïnvloeden?
DOCUMENT
De gemeente Groningen kent een rijk vestigingsklimaat voor kleinschalige creatieve en innovatieve bedrijvigheid. Het lectoraat Vastgoed heeft dit ecosysteem van creatieve broedplaatsen, culturele hotspots, startup-incubators en innovatieclusters in opdracht van de gemeente geïnventariseerd. Deze kaart geeft een overzicht van de variëteit aan makersplekken in de stad, in relatie tot onder meer werkgelegenheid en voorzieningen in de culturele en kennisinfrastructuur.
DOCUMENT