This research was commissioned by the province of Groningen. The province of Groningen asked the question how the quality her bus stop data could be improved.The province of Groningen is ultimately responsible for public transport. The public transport bureau is set up in 2005 to arrange bus transportation. The management of the bus stops, however, is in the hands of the regional and local authorities. The province manages the bus stops along the provincial highways The municipalities are responsible for the other bus stops in the province. The staff who manage the bus stops are called road authorities. Also on this domain the County has to do with laws and policies. The province of Groningen states in its strategic Information plan that it will focus on the quality of its information in the coming years. The different activities within the bus stop management provide different, complex information flows. The complexity has to do with the province that distributes the tasks through several departments and works together with several external partners in the chain.Research, commissioned by the province of Groningen. The province of Groningen asked the question how the quality her bus stop data could be improved.
MULTIFILE
Dit artikel is een vertaling van Steyaert, J. (2005). Web based higher education, the inclusion/exclusion paradox. Journal of technology in human services, 23(1/2), 67-78. Het beschrijft de relatie tussen e-learning en toegankelijkheid voor studenten met een functionele beperking.
DOCUMENT
In de 70-er jaren en daarna koos de politiek niet voor ‘gratis’ openbaar vervoer, maar koos voor de ‘vrijheid’ van een auto voor iedereen. Dat doen we nog steeds. Als in de politiek over ‘verkeersbeleid’ wordt gesproken, gaat het altijd over ‘autobeleid’. Doe je dat niet dan ben je een ‘autohater’, je doet aan ‘autotje pesten’. Toch heeft overdag vrijwel de helft van de bevolking geen toegang tot het autosysteem, maar is afhankelijk van lopen, fietsen en het openbaar vervoer, dat we tegelijkertijd steeds verder afbreken. Iedereen kan zien dat naarmate er meer privé-auto’s zijn en naarmate we meer autorijden, het verkeer steeds meer vastloopt en onze reisdoelen steeds moeilijker bereikbaar worden. Is dat ons gewenste toekomstbeeld? Overal waar nu twee auto’s staan of rijden, staan of rijden er over vijftien jaar drie? Tijd om het verkeersbeleid te herzien? Of blijven we doorgaan met meer asfalt aan te leggen en meer van de auto afhankelijk te worden, in de wetenschap dat dit het probleem van de bereikbaarheid niet oplost?
MULTIFILE