Trends in digitale badges en microcredentialing.
DOCUMENT
In a society with increasingly unequal access to opportunities and an expanding pressure on youngsters to perform, safe spaces where socially vulnerable youngsters are allowed to learn and develop valuable skills are highly important. In the Youngsterdam project, professional youth workers support these youngsters in organizing their own activities through applying the method Youth Organizing. This youth work method invites and motivates youngsters to organize activities initiated by themselves. Through these non-formal learning experiences, youngsters experience positive encounters with peers and others from their neighbourhood – increasing their social participation – have the opportunity to develop their talents, and gain insights into their future. In addition, they could learn to bear responsibility and gain useful communication and organization skills. Innovative in this approach is the application of Open Badges: a digital system for the (international) recognition of non-formal learning experiences. This tool can enhance youngsters’ learning process by continuously motivating them to learn and allowing for (self-)recognition of skills and experiences.In a learning community of youth workers, researchers, students and social work educators we aim to co-create knowledge focused on the following question: To what extent does Youth Organizing in combination with Open Badges motivate youngsters to gain new learning experiences in a voluntary, non-formal learning environment? Under supervision of researchers, Social Work students will obtain empirical data through structured observations and in-depth interviews with youngsters and youth workers. Additionally, through this learning community, youth workers can reflect on their own actions and methods. Results are expected in Winter 2022.
DOCUMENT
This workshop addresses the development of teacher competencies for Education for Sustainable Development (ESD) and builds upon the learning experiences in the first of two periods of the Erasmus+ Teacher Academy EduSTA. By embracing different countries, educational cultures, contexts and needs, EduSTA aimed to cocreate a generic competence-based teacher role description, based on the current teacher competencies frameworks for ESD (Ametller, 2024), underpinning a prototype for micro-credentials, digital open badge-driven learning pathways and accompanying learning modules for teachers. The aim of the workshop is two-fold:1. Participants are actively involved in furthering the discussion on bringing sustainability education to life by negotiating the tensions and dilemmas in translating sustainability education concepts to teacher development practise. 2. Workshop hosts triangulate the tensions and dilemmas identified in the EduSTA badge-design process with the perspectives of educational stakeholders beyond the consortium. In a learning by doing process, participants in this workshop are presented with a set of educational design principles that foster ESD. In mixed groups they are invited to negotiate possibilities to make room for transformative learning, assessment as learning and communal and authentic learning while building upon the developed EduSTA badge constellation prototype, its competence objectives and criteria.
DOCUMENT
Gamification is een concept dat inmiddels grote populariteit geniet en wijdverbreid wordt toegepast. In dit whitepaper onderzoeken we de mogelijkheden van gamification in burgerparticipatie. Welke kansen biedt gamification de overheidssector? Wat zijn valkuilen en risico’s? En vooral: hoe ga je praktisch aan de slag?
DOCUMENT
full text via link met HU account. Met de introductie van de opleiding HBO-Rechten is begin 21ste eeuw beoogd een waaier van juridische beroepen te creëren. Dit artikel beschrijft in hoeverre dat op dit moment is gelukt. Hiertoe is onderzoek (vragenlijst en casestudy) uitgevoerd naar de functievorming voor en werkervaring en ambitie van de afgestudeerde HBO-jurist. We keken hierbij ook specifiek naar de functies en beroepen die traditioneel door academisch gevormde juristen worden vervuld. Vanuit beroepsvormingstheorieën van onder meer Mok en de onderzoeksresultaten wordt de vraag beantwoord of zich een eigenstandige functie HBO-jurist ontwikkelt (als voorloper van een eigen beroep), zoals oorspronkelijk de bedoeling was. Dat levert verrassende inzichten op. Anders dan beoogd blijkt de HBO-jurist zich met name te meten aan de academisch gevormde jurist. Dat wordt enerzijds zichtbaar doordat zij er massaal voor kiezen om door te studeren aan de universiteit. Anderzijds blijkt dat uit het feit dat de eerste crossovers zich aandienen in het bedrijfsleven, waar HBO-juristen niet meer geweerd lijken te kunnen worden uit voorheen aan academische juristen (niet-toga) voorbehouden functies. Een volwaardige HBO-juristfunctie of -beroep zien wij derhalve op korte termijn niet ontstaan.
LINK
Deze publicatie benoemt 19 ontwerpprincipes die docenten kunnen gebruiken om hun lessen op innovatieve en didactische wijze te ondersteunen met onderwijstechnologie. Denk bijvoorbeeld aan co-constructie, simulatie of rollenspel. Dit overzicht kwam tot stand na systematisch literatuuronderzoek in het onderzoeksproject Designing and Evaluating Innovative Mobile Pedagogies. Het lectoraat Teaching, Learning & Technology participeerde in dit project met diverse internationale partners.
DOCUMENT
Beschrijving van toegevoegde waarde van een meer geïntegreerde benadering van openheid bij open science en open education.
DOCUMENT
Dit Trendrapport Open Education 2014 beschrijft de trends op het gebied van open education in binnen- en buitenland, geschreven vanuit de context van het Nederlandse hoger onderwijs. Dat gebeurt aan de hand van acht artikelen van Nederlandse experts op het gebied van open en online onderwijs en acht korte intermezzo’s.
DOCUMENT
Sowijs deed onderzoek naar verschillende strategieën voor burgerparticipatie via sociale media. Hoe moet je Twitteren om mensen te betrekken en gebruik je dan wel of geen hashtags. Lees het in dit whitepaper!
DOCUMENT