The pervasiveness of wearable technology has opened the market for products that analyse running biomechanics and provide feedback to the user. To improve running technique feedback should target specific running biomechanical key points and promote an external focus. Aim for this study was to define and empirically test tailored feedback requirements for optimal motor learning in four consumer available running wearables. First, based on desk research and observations of coaches, a screening protocol was developed. Second, four wearables were tested according to the protocol. Third, results were reviewed, and four experts identified future requirements. Testing and reviewing the selected wearables with the protocol revealed that only two less relevant running biomechanical key points were measured. Provided feedback promotes an external focus of the user. Tailoring was absent in all wearables. These findings indicate that consumer available running wearables have a potential for optimal motor learning but need improvements as well.
In this presented study, we measured in situ the uplink duty cycles of a smartphone for 5G NR and 4G LTE for a total of six use cases covering voice, video, and data applications. The duty cycles were assessed at ten positions near a 4G and 5G base-station site in Belgium. For Twitch, VoLTE, and WhatsApp, the duty cycles ranged between 4% and 22% in time, both for 4G and 5G. For 5G NR, these duty cycles resulted in a higher UL-allotted time due to time division duplexing at the 3.7 GHz frequency band. Ping showed median duty cycles of 2% for 5G NR and 50% for 4G LTE. FTP upload and iPerf resulted in duty cycles close to 100%.
MULTIFILE
This research paper looks at a selection of science-fiction films and its connection with the progression of the use of television, telephone and print media. It also analyzes statistical data obtained from a questionnaire conducted by the research group regarding the use of communication media.
Brandweermensen lopen het meeste gevaar als ze onder tijdsdruk een gebouw moeten verkennen, of een brand moeten blussen terwijl de situatie nog niet goed kan worden overzien. Omvallende muren, instortende plafonds of gewoon gestruikeld over door de rook onzichtbare brokstukken leiden tot vermijdbare letsels of zelfs slachtoffers. Met name de inzet bij branden in stedelijke parkeergarages onder woontorens vormen een enorm risico. Het inzetten van onbemande, op afstand bestuurbare voertuigen voor verkenning en bluswerk is een oplossing die binnen de brandweer breed wordt gedragen. De brandweer moet deze innovatieve technologie echter zien te omarmen. Zij werken nu vanuit hun intuïtie en weten direct hoe te acteren op basis van wat zij waarnemen. Praktijkgericht onderzoek heeft echter uitgewezen dat scepsis over de inzet van blusplatforms bij incidenten plaats heeft gemaakt voor zeker vertrouwen. Een blusplatform, voorzien van juiste sensoren kan de Officier van Dienst (OVD) ondersteunen bij het nemen van een beslissing om al dan niet tot een ‘aanval’ over te gaan. Praktijktesten hebben echter laten zien dat de huidige blusplatforms nog niet optimaal functioneren om als volwaardig ‘teamlid’ te kunnen worden ingezet. Dit heeft enerzijds met technologische ontwikkelingen (sensoren en communicatieverbindingen) te maken, maar anderzijds moet de informatievoorziening (human-machine interfacing) naar de brandweer beter worden afgestemd. In dit project gaan Saxion, het instituut fysieke veiligheid, de universiteit Twente, het bedrijfsleven en vijf veiligheidsregio’s onderzoeken hoe en wanneer innovatieve blusplatforms op een intuïtieve manier kunnen worden ingezet door training én (kleine) productaanpassing zodat deze een volwaardig onderdeel kunnen zijn van het brandweerkorps. Een blusplatform kan letselschade en slachtoffers voorkomen, mits goed ingezet en vertrouwd door de mensen die daarvan afhankelijk zijn. Het vak van brandweer, als beroeps of vrijwilliger, is een van de gevaarlijkste die er is. Laten we er samen voor zorgen dat het iets veiliger kan worden.