Dutch:Repurpose: Afgedankte producten en reststromen hergebruiken in een andere functie en/of context om daarmee de waarde van deze materialen te behouden. Binnen dat kader is voor Ahrend de CiJal Bench ontworpen, waarbij gebruik is gemaakt van kunststof (PP) lameldeuren en Ciranol werkbladen.De lameldeuren zijn afkomstig van jaloeziedeurkasten die overtollig zijn door o.a. de toenemende digitalisatie en de groeiende trend van thuiswerken. De Ciranol bladen zijn afkomstig van teruggenomen bureaus, die na revitalisatie opnieuw in de markt worden gezet. Daarbij worden de bureaus voorzien van nieuwe werkbladen, waarbij de oorspronkelijke Ciranol bladen als reststroom overblijven.Door deze twee reststromen gecombineerd her te gebruiken en dus te kiezen voor Repurpose als strategie binnen de R-Ladder wordt hiermee een aanzienlijk hogere waarde gecreëerd, dan wanneer zou worden gekozen voor de huidige strategieën voor de twee afzonderlijke reststromen: Recycling en Recovery voor respectievelijk de lameldeuren en de Ciranol bladen.English:Repurpose: Reusing discarded products and residual flows within another function and/or context to maintain the value of these materials. Within that framework the CiJal Bench is designed for Ahrend, with the use of plastic (PP) tambour doors and Ciranol desktops.The tambour doors come from tambour door cabinets, which are left over due to the growing digitalisation and the trend of working from home. The Ciranol desktops are coming from returned office desks, which are revitalised before being brought back to the market. Those desks are fitted with new desktops, leaving the Ciranol desktops as a residual flow.By combining these two residual flows for reuse and thus choosing for Repurpose as a strategy within the R-Ladder, the created value is considerably higher than when choosing for the two initial strategies for these two materials: Recycling and Recovery for the tambour doors and the Ciranol desktops respectively.
Veel bedrijven staan reeds via social media als Facebook of Twitter in contact met hun gebruikers en iedere serieuze marketingcampagne werkt tegenwoordig met likes en tweets. Hoeveel ze daarin investeren en in de toekomst willen blijven doen, hangt af van de effectiviteit van social media. Maar wanneer zijn social media effectief, wat bepaalt die effectiviteit en hoe kunnen we die meten? Het zijn deze vragen waarop het project The Network = the Message zich richt. In de eerste fase van dit tweejarige onderzoekstraject is in kaart gebracht hoe social media campagnes nu worden ingezet en op welke wijze online netwerken worden geactiveerd. In december 2015 en januari 2016 hebben daartoe twaalf diepte-interviews plaats gevonden met de bureaus die deelnemen aan het project The Network is the Message.
MULTIFILE