1e alinea column: "Een mens heeft twee oren en één mond om twee keer zoveel te luisteren dan te praten,"- Confucius. Internet dwingt organisaties tot echt luisteren, omdat samenwerken anders te duur wordt. In de 'digital age' gaat het daarom over het bouwen van ecosystemen, 'to share is to gain', en over snel herkennen van nieuwe routes, nieuwe mensen om mee samen te werken, nieuwe combinaties en nieuwe kansen die komen en gaan. "Life is happening to you while you are busy making other plans," zei John Lennon.
LINK
1e alinea column: Sociale media dwingen bedrijven zichzelf als ecosysteem te zien, binnen=buiten, en daarmee de buitenkant met de binnenkant van een onderneming te verbinden. Ze zetten bedrijven, maar ook zorg-en onderwijsinstellingen, achterstevoren, binnenstebuiten en ondersteboven, versnellen de beweging van B2C naar C2B naar P2P en maken bedrijven tot extended, op samenwerking gerichte ecosystemen van klanten t/m leverancier. Werkgemeenschappen zeg maar. Dat klinkt toch veel gezelliger? Klanten zijn steeds meer onderdeel van het bedrijfsproces. Daar moet je je als bedrijf dus op gaan inrichten. Sociale media veranderen onze kijk op de wereld, shiften de macht en dwingen tot transparant en integer handelen via Review, Reputatie, Ranking.
LINK