De kindvriendelijke schoolstraten in Parijs inspireren Mark Sekuur. Het wordt tijd dat we onze omgeving kindveilig en autoluw vormgeven.
LINK
Deze baseline is een instrument om inzichtelijk te maken waar mogelijke ontwikkelmogelijkheden liggen voor de hoogwatervrije terreinen in de Provincie Gelderland. De baseline dient als gespreksmaker die partijen voldoende informeert om een zinvolle discussie te voeren over de terreinen. Allereerst wordt voor alle terreinen een beknopte weergave gegeven van de ligging en de huidige functie van het terrein, zodat duidelijk wordt wat de geografische en functionele verdeling van alle terreinen is over het Gelderse rivierengebied. Daarna wordt een selectie gemaakt van terreinen die kansrijk lijken voor (her)ontwikkeling. Door de huidige status van de terreinen te vergelijken met de ambitie zoals die vastgelegd is in het ambitiedocument, wordt duidelijk welke ontwikkelopgave er ligt. Uit deze selectie wordt een zo divers mogelijke subset gehaald, die een representatief beeld geven van de mogelijkheden voor (her)ontwikkeling. Deze drie delen dienen als input voor werkpakket C, waarin de mogelijke strategieën om de ontwikkelopgave te realiseren worden uitgewerkt.
MULTIFILE
Met dit onderzoek wordt beoogd studenten en docenten dusdanig toe te rusten met kennis en vaardigheden om stagediscriminatie tegen te gaan, opdat er in de toekomst minder sprake zal zijn van stagediscriminatie. En dat docenten en studenten gezamenlijk handvatten ontwikkelen om dit te realiseren.
DOCUMENT
In the social sciences, especially in social psychology and sociology, fear of the unknown and the tendency to favour the group one belongs to are recognised phenomena. This chapter will look at elements of these scientific theories and establish a link between these elements and the initial findings of a study of Syrian refugees on the Dutch labour market. First, this study is described, after which a glimpse into the world of social psychology is provided. This chapter concludes by taking a wide perspective on Dutch society and by discussing some lessons that can be learned for a diverse future. Research and education can support society in highlighting the importance of diversity and in training people to recognise the added value of diversity. Everyone will need to put considerable effort into ensuring people are judged for their personal qualities. Lecturers and professionals will need to examine their own judgements and biases first, before they can help to shape the perceptions of students. Together with students, lecturers can promote the benefits of the contact hypothesis and the concept of interactional diversity.
DOCUMENT
Deze publieksrapportage geeft een samenvatting van de resultaten die staan weergegeven in de onderzoeksrapportages van de zes deelnemende regio’s. De ETHOS-telling is een initiatief van Hogeschool Utrecht en Kansfonds.
DOCUMENT
Memoriam voor Ton van der Pennen. In dit E-magazine is gebruik gemaakt van de foto’s van Ton van der Pennen. Een warmhartige man die zijn sporen meer dan heeft verdiend in de wereld van onderzoek, wijkaanpak en sociaal beleid. Ton overleed helaas vorig jaar op 73-jarige leeftijd. Met het plaatsen van zijn foto’s eren wij zijn denk- en werkwijze als onderzoeker en hobby-fotograaf. Bij zijn bezoeken aan diverse steden had hij zijn camera altijd bij de hand om de alledaagse momenten vast te leggen.
DOCUMENT