Purpose The purpose of this paper is to clarify which knowledge, skills and behaviors are used to describe excellent performance in professional communication. As the demand for talented communication professionals increases, organizations and educators need an empirically defined set of performance criteria to guide the development of (potentially) excellent communication professionals (ECPs). This research aimed to render a competence profile which could assist in the development of recruitment, training and development to develop relevant programs for high-potential communication practitioners. Design/methodology/approach This mixed-method research was approached in two phases: first, a series of focus groups (n=16) were held to explore work field perspectives resulting in a concept profile, and second, a series of expert panels (n=30) following the Delphi method were conducted to determine the extent of agreement with the findings. Findings Participants clarified that excellent performance is characterized by competences which transcend normative technical skills or practical communication knowledge. The five domains, 16 item ?SEEDS? competence profile describes that ECPs are distinguished by their compounded ability to be strategic, empathic, expressive, and decisive and to see patterns and interrelationships. Research limitations/implications Although a broad range of relevant professionals were involved in both phases, the study could be considered limited in size and scope. Research was conducted in one national setting therefore further research would be necessary to confirm generalizability of the results to other cultural contexts. Originality/value Although many competence frameworks exist which describe normative performance in this profession, specific criteria which illustrate excellent performance have not yet been identified. This competence profile clarifies characteristics which typify excellent performance in professional communication and can be helpful to educators and employers who wish to identify and create suitable training programs for ECPs.
LINK
Vlaanderen voert sinds meer dan vier decennia een autonoom sportbeleid. Dit heeft een impact op hoe het Vlaamse sportlandschap gestructureerd is. In het voorliggende werk staan de organisatie en de planning van de sport en het sportbeleid in Vlaanderen centraal. De krijtlijnen van het speelveld bestaat uit twee delen. In het eerste deel wordt een beeld gegeven van de beleidsruimte. Hier worden eerst ontwikkelingen geschetst inzake sportparticipatie, sportaanbod, sporttewerkstelling, alsook de economische betekenis van sport in Vlaanderen. Vervolgens wordt ingegaan op de organisatie van de sport, met name de omgeving van de sport en de sportsector zelf. Heel wat (sport)actoren en hun onderlinge relaties passeren daarbij de revue. Het tweede deel focust op de beleidsontwikkeling. We beschrijven de evolutie van het sportbeleid in Vlaanderen, het beleidsproces alsook het instrumentarium dat gehanteerd wordt om tot besluitvorming, en beleidsvoering in het algemeen, te komen. Dit boek richt zich tot studenten die inzicht wensen te verwerven in hoe sport(beleid) in Vlaanderen georganiseerd is. Ook beleidsmakers, sportmanagers en andere professionals die interesse hebben voor sport bieden we met dit werk een handig overzicht en interessant naslagwerk. Er wordt in dit boek dan ook de nodige zorg besteed aan figuren waarin concepten en modellen schematisch worden weergegeven.
Vlaanderen voert sinds meer dan vier decennia een autonoom sportbeleid. Dit heeft een impact op hoe het Vlaamse sportlandschap gestructureerd is. In het voorliggende werk staan de organisatie en de planning van de sport en het sportbeleid in Vlaanderen centraal. De krijtlijnen van het speelveld bestaat uit twee delen. In het eerste deel wordt een beeld gegeven van de beleidsruimte. Hier worden eerst ontwikkelingen geschetst inzake sportparticipatie, sportaanbod, sporttewerkstelling, alsook de economische betekenis van sport in Vlaanderen. Vervolgens wordt ingegaan op de organisatie van de sport, met name de omgeving van de sport en de sportsector zelf. Heel wat (sport)actoren en hun onderlinge relaties passeren daarbij de revue. Het tweede deel focust op de beleidsontwikkeling. We beschrijven de evolutie van het sportbeleid in Vlaanderen, het beleidsproces alsook het instrumentarium dat gehanteerd wordt om tot besluitvorming, en beleidsvoering in het algemeen, te komen. Dit boek richt zich tot studenten die inzicht wensen te verwerven in hoe sport(beleid) in Vlaanderen georganiseerd is. Ook beleidsmakers, sportmanagers en andere professionals die interesse hebben voor sport bieden we met dit werk een handig overzicht en interessant naslagwerk. Er wordt in dit boek dan ook de nodige zorg besteed aan figuren waarin concepten en modellen schematisch worden weergegeven.