Charitable donations constitute choices, and donors' values influence both the choice to donate and the selected nonprofit organization (NPO). The current study proposes a new instrument to measure NPO values. The proposed two-stage analytical procedure is novel in this research area. The first stage shows that the personal value of universalism drives the general decision to donate. The second stage reveals that donating to a specific NPO depends on the congruency between the NPO values of the organization and the individual donor's NPO values. Furthermore, distinct NPO values are relevant to donation decisions such that NPO values can attract a particular type of donor to an NPO. These findings have pertinent implications for NPOs' chosen positioning strategies as it allows NPOs to collectively guard the qualities that increase general donations and individually distinguish themselves based on the specific NPO values that ensure alignment with their own donors.
DOCUMENT
boekbespreking van Baart, A., & Willeme, F. (2010). Van tellen naar vertellen, en terug den Haag: Boom Lemma.
DOCUMENT
Maken uw bestuurders, net zoals de bestuurders van Pathé, 19 miljoen euro over wanneer ze daarover worden gebeld en gemaild door de accountant? Ofwel, wanneer een medewerker een e-mail van de baas krijgt, maakt hij dan het geld over? En hoeveel nepfacturen worden er door uw organisatie betaald?
LINK
In this chapter, we propose that the democracy we wish to see out in the world is influenced by the quality of our own “inner democracies”—that is: the quality of the democracies among and between the selves or voices in the landscape of the self. We must find ways out of the I-prisons we experience and perpetuate. With this in mind, we propose that ”writing the self,” a method whereby creative, expressive, and reflective writing is used to cultivate an internal dialogue and construct a new identity narrative (Lengelle, 2014), can assist in reshaping our stories about ”the Other and ourselves” and can contribute to personal and cultural healing and reconciliation. The inner dialogue reconciled is foundational for the external dialogue at the heart of global citizenship within education. Indeed, as Schellhammer argues, we must cultivate the self in order to become inter-culturally competent, and this includes facing shadow aspects through truthful dialogues with the self and caring for the self. https://doi.org/10.1007/978-3-319-62861-5_6 LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/reinekke-lengelle-phd-767a4322/
MULTIFILE
Kennis uit onderzoek is van cruciaal belang om het onderwijs te verbeteren en te innoveren. Dit vraagt om een nauwe verbinding tussen onderwijsonderzoek en de dagelijkse onderwijspraktijk. De roep om een meer lerende cultuur in het onderwijs en de ambitie om onderwijsonderzoek meer te benutten voor het verbeteren van de onderwijspraktijk is niet nieuw: in het onderwijswerkveld zijn steeds meer scholen bezig met kennisbenutting, en het vraagstuk staat al langere tijd op de politieke agenda. Tegelijkertijd blijkt uit verschillende studies dat dit nog geen vanzelfsprekendheid is en dat het versterken van een kennisinfrastructuur een bijzonder complexe opgave is. In opdracht van de onderwijsraad heeft het lectoraat Public Governance een internationale vergelijking uitgevoerd naar de kennisinfrastructuur in andere – met Nederland vergelijkbare – landen. Deze ‘best practices’ zijn beschreven vanuit de vraag: wat kan Nederland van deze andere landen leren?
DOCUMENT
MULTIFILE
De Dikke Blauwe, Filanthropium Jaargids 2014-2015 is het eerste, journalistieke filantropie-brede overzicht van ons 'Land van Goed Doen'. De redactie van het bestuurders-opinieblad Filanthropium Journaal becommentarieert hierin op kritische en geheel eigen wijze onze 'charity economy', waarin jaarlijks ruim 6 miljard euro vrijwillig geefgeld beschikbaar is voor het goede doel. Deze Jaargids richt zich zowel op de huidige bestuurders in de filantropiesector die geefgeld beheren en besteden, als op alle schenkers en potentiële private initiatiefnemers die zich oriënteren op de filantropische marktplaats, maar een integrale wegwijzer & duider node ontberen. Zij vinden in deze jaargids 2014-2015 o.a.: *jaaroverzichten & (wetenschappelijke) artikelen over filantropie door gerenommeerde (gast)auteurs *'Blue Pages': registers van filantropiebestuurders op naam én op doelbesteding *Filanthropiums 'Hot Hundred': de TOP 100 invloedrijkste personen van filantropisch Nederland *filantropische paspoorten van bestuurders en organisaties uit de Nederlandse filantropie *vele nuttige adressen en url's in de Nederlandse filantropie
LINK
Deze quick scan heeft als centrale vraag hoe er in Europese landen wordt omgegaan met arbeidstoeleiding in de aanpak van schulden. De hypothese die onder deze quick scan ligt is dat de aanpak van schulden belemmerd kan worden door het ontbreken van betaald werk (want doorgaans minder inkomsten). In voorliggend document is uitgewerkt wat de quick scan heeft opgeleverd. Door zowel vanuit de arbeidstoeleiding als vanuit de aanpak van schulden te kijken, heeft UWV een breed inzicht verkregen van hetgeen Nederland kan leren uit de manier waarop andere landen omgaan met de samenloop van financiële problemen en werkloosheid. De opbouw van deze quick scan is als volgt. 1 Schets van de samenhang tussen schuldenproblematiek en re-integratie 2 Omvang van de schuldenproblematiek in relatie tot werkloosheid. 3 Kenmerken van Europese stelsels om schulden op te lossen. 4 Hoe wordt re-integratie ingezet in de verschillende landen? 5 Concluderende overweging Bijlage 1 Enquête die is verstuurd om inzichten te verkrijgen. Bijlage 2 Belangrijkste constateringen per land.
DOCUMENT
Higher education is tasked with preparing students for a culturally diverse and globalizing world. Additionally, western nations have an increasingly diverse student population and know the success of their students will depend in part on being able to navigate diversity. There is therefore good reason for institutions of higher learning to promote and facilitate the development of ‘global citizens’ – people who can work and relate across borders and boundaries, both real and perceived. However, teachers are not necessarily equipped to foster this learning. Many teachers are used to a reproductive way of teaching while the learning that is needed here is identity learning, directed at dialogue, internally as well as externally. This chapter proposes the potential of creative, expressive and reflective writing as a way in which personal development – a form of a reflexive internal dialogue – can be fostered to promote cultural healing and global citizenship. The writing method will be described and a case study on cultural healing in the context of Canada’s reconciliation efforts with Aboriginal people will be used to illustrate the learning process involved. The processes of writing the self and re-narrating identity has several promising benefits for both students and teachers in higher education. First it allows us to learn more about ourselves and what blocks our learning (i.e. promotes self-reflection). Second, it allows us to change our story and our identifications and therefore choose differently (i.e. self-direction). Third, it is a companion on the road of life where we literally learn to talk and listen to ourselves and articulate the tacit knowledge that can be unearthed through narrative, journal, and poetic writing. Fourth, the method is playful and creative and although tears are frequently shed in the process, students report a great enjoyment in writing and sharing their stories with others. It is a meaningful dialogue about experience and also has the potential of promoting cultural (Lengelle, Jardine, & Bonnar, 2018) healing in the context of a very diverse student body (Banks, 2015). It also has the potential for creating new bonds in the classroom and allows teachers in higher education to engage in the difficult work of facilitating global citizenship learning. The internal dialogue described here also allows us to ‘clean up’ judgements and become aware of the need to reach out to others. Not only the actual sharing of vulnerable writing in a class or online setting shows us we are not alone, but ‘writing the self’ focuses deliberately on where we have become fearful about our own and others’ identities and allows us a learning process to unearth those things, heal them in order to reach out to others.
DOCUMENT