In dit rapport doet ETFI verslag van een onderzoek naar de mogelijkheden voor een heroriëntatie dan wel transitie van de sector "groepsverblijven" op Ameland, Het onderzoek is uitgevoerd aan de hand van een aanbodsanalyse, vraaganalyse, mismatch-analyse en omgevingsanalyse. Tot slot is een drietal scenario’s ontwikkeld op basis waarvan maatregelen zijn voorgesteld ter bevordering van een gezonde en dynamische sector.
Deze publicatie is ook een rijke informatiebron voor professionals en beleidsmakers bij gemeenten omdat het inzicht geeft in de situatie van mensen met hersenletsel en hun mantelzorgers. Het laat ook zien hoe belangrijk een nauwkeurige afstemming op hun behoeften is en dat de uitdagingen waarvoor zij zich dagelijks gesteld zien ook een specifieke inzet en een goede samenwerking vraagt tussen de professionals en organisaties die betrokken zijn bij de zorg rond mensen met hersenletsel.
Many research projects have assessed the possibility and effectiveness of implementing games as health interventions. Recent literature shows generally positive results in specific case studies. However we acknowledged that research projects in this field regularly seem to disregard the connection to possible effective game mechanics, design principles and behavior change theories to underpin such results. Evidently most of these studies were intended and designed solely as randomized controlled trials (rct’s) to validate effectiveness of health interventions. We propose a theoretical framework to assess whether and on what grounds certain behavioral effects may be attributed to particular game mechanics and game play aspects. Our model is founded on the Elaboration Likelihood Model of Persuasion (ELM), which is quite appropriate to guide the evaluation structure for interventions that either aim at short term or long term attitude and behavior change. By means of an analysis of the working principles in the renowned game-based intervention Re-Mission we propose a small step towards such a framework.