DOCUMENT
Onderzoeksplan BIO P2G;- Het communiceren over vorderingen (en resultaten) van het BIO P2G onderzoek- Organiseren van 2 evenementen- Opstellen communicatie- en implementatieplan
DOCUMENT
Het 'Communicatie handboek' is al meer dan 10 jaar het bestverkochte standaardwerk op het gebied van communicatie. Het 'Communicatie handboek' geeft een heldere uitleg van de diverse vormen van communicatie. Het besteedt veel aandacht aan identiteit en imago, huisstijl, interne communicatie bij veranderingen, concern- en marketingcommunicatie. Uitgebreid wordt het maken van een communicatieplan beschreven. Verder wordt ingegaan op mediaselectie en het omgaan met de pers.
DOCUMENT
Met meer dan 70.000 exemplaren is dit het best verkochte basisboek in het vakgebied. Succesvolle communicatie betekent gerichte keuzes maken. Dit basisboek geeft antwoord op communicatievragen die in veel organisaties spelen. Wat is de identiteit en het imago? Hoe bereikt u uw doelgroep? Wat zijn mogelijkheden om onderscheidend te communiceren? Wat is de rol van de interne communicatie bij veranderingstrajecten? Kenmerkend is de geïntegreerde aanpak van de communicatie. Daarbij maken we onderscheid in concern-, marketing- en interne communicatie. Ingewikkelde theorieën worden zeer helder vertaald naar de dagelijkse praktijk. Erg concreet is de uitgebreide uitleg over hoe u het communicatieplan opstelt. Door de vele adviezen en checklists kunt u met dit boek direct aan de slag om de in en externe communicatie beter vorm en inhoud te geven.
DOCUMENT
Hoe kan een uitvoeringsorgaan als UWV communicatie effectief inzetten in de mix van beleidsinstrumenten? Hierover zijn vele onderzoeken en inzichten voorhanden, maar hoe maak je deze toegankelijk voor gebruik in de dagelijkse communicatiepraktijk? Deze vraag stond centraal in het onderzoek dat het Lectoraat Crossmediale Communicatie in het Publieke Domein in samenwerking met UWV heeft uitgevoerd. Het Communicatie Besluitvorming Instrument (ComBi) helpt bij de beleids- en omgevingsanalyse, de doelgoep- en gedragsanalyse en het bepalen van de strategische aanpak in een communicatie-ontwikkelproces. Het Communicatie Besluitvorming Instrument (ComBi 1.0) betreft een hulpmiddel om te komen tot een communicatieplan waar draagvlak voor is bij alle betrokken partijen. Daarnaast helpt het ComBi je om een communicatieplan te maken gericht op gedragsverandering bij de doelgroep. Wat is het doel van het ComBi? Samen met betrokken beleidsmedewerkers en uitvoerders onderzoeken hoe communicatie het beste kan bijdragen aan het behalen van een beleidsdoelstelling. Het instrument geeft inzicht in de complexiteit van invloeden waaraan de doelgroep blootstaat en helpt om aan te wijzen waar communicatie in dit geheel meerwaarde heeft. De uitkomsten zijn direct te verwerken in je communicatieplan of briefing.
DOCUMENT
Communicatie tijdens organisatieverandering wordt in toenemende mateals belangrijk beschouwd, maar is nog maar weinig bestudeerd. Communicatiein de organisatie wordt gezien als een van de belangrijke antecedentenvan commitment bij de organisatie. Vertrouwen van de werknemers in hetmanagement is belangrijk wanneer veranderingen moeten worden doorgevoerd.Deze paper beschrijft onderzoek in twee organisaties.
DOCUMENT
Op 28 september 2017 is Annette Klarenbeek officieel benoemd als lector van de programmalijn ‘gesprek’ van het HU-lectoraat Crossmediale Communicatie in het Publieke Domein (PubLab). In deze openbare les vertelde ze wat gespreksanalyse kan betekenen voor een succesvolle communicatiestrategie.
DOCUMENT
In 24 praktijkverhalen en 9 Ziens- en werkwijzers wil hij voor aankomende vakgenoten het werkterrein van het communicatievak verduidelijken. Saillante momenten uit zijn veertigjarige loopbaan in de public relations worden beschreven : van crisiscommunicatie bij een Libische vliegtuigkaping en stakeholdermanagement in Rusland tot en met de sponsoring van de Groningse cultuurwereld. Recensie voor blad C, vakblad van Logeion, 2015.
DOCUMENT
Hoofdstuk in meest recente overzicht van de stand van zaken in het werkveld van communicatie.
DOCUMENT
Communicatie in het publieke domein biedt een beschrijving van twee perspectieven op communicatie: gesprek en gedrag. Deze perspectieven helpen bij het omgaan met communicatievraagstukken die spelen in het publieke domein, zoals duurzaamheid, mobiliteit, sociale cohesie of veiligheid.
DOCUMENT