Wat is de rol van prijs in duurzaam consumentengedrag? ‘Omdat het te duur is’ is een veelgehoord argument wanneer mensen wordt gevraagd waarom ze geen duurzame producten kopen. Maar is dat werkelijk zo, of is dit een makkelijk alibi van mensen om niet hun gedrag te hoeven veranderen? We zijn over het algemeen niet bepaald armlastig in de westerse wereld, dus is het werkelijk een gebrek aan geld, of is er een andere oorzaak van dit gedrag? Om daar een uitspraak over te kunnen doen, hebben we de literatuur onderzocht op de relatie tussen prijs en duurzaamheid. Overall conclusie: een bepaalde groep mensen geeft in onderzoeken aan best bereid te zijn om meer te betalen voor duurzamere oplossingen, tot wel 29%. Maar sociale wenselijkheid speelt daarbij waarschijnlijk een grote rol. Want gezien het nog geringe marktaandeel van duurzame producten is de realiteit weerbarstiger. De meerderheid van de mensen is kennelijk nog niet zodanig overtuigd van de meerwaarde dat ze er ook extra geld voor over hebben. Dit document is opgedeeld in twee secties: 1. sectie 1 beschrijft een analytische beschouwing van de literatuur. Dit onderzoek schetst de ontwikkeling van de artikelen die tot dusverre gepubliceerd zijn over bereidheid van consumenten om een meerprijs te betalen voor duurzame producten; 2. sectie 2 beschrijft een inhoudelijke beschouwing van een selectie van de literatuur: specifiek artikelen die (experimenteel) onderzoek beschrijven naar de willingness to pay voor duurzame producten en diensten.
In an event related potential (ERP) experiment using written language materials only, we investigated a potential modulation of the N400 by the modality switch effect. The modality switch effect occurs when a first sentence, describing a fact grounded in one modality, is followed by a second sentence describing a second fact grounded in a different modality. For example, "A cellar is dark" (visual), was preceded by either another visual property "Ham is pink" or by a tactile property "A mitten is soft." We also investigated whether the modality switch effect occurs for false sentences ("A cellar is light"). We found that, for true sentences, the ERP at the critical word "dark" elicited a significantly greater frontal, early N400-like effect (270-370 ms) when there was a modality mismatch than when there was a modality-match. This pattern was not found for the critical word "light" in false sentences. Results similar to the frontal negativity were obtained in a late time window (500-700 ms). The obtained ERP effect is similar to one previously obtained for pictures. We conclude that in this paradigm we obtained fast access to conceptual properties for modality-matched pairs, which leads to embodiment effects similar to those previously obtained with pictorial stimuli.
LINK
Reflection is considered necessary and beneficial within career learning and is deemed to be a condition for successful career-identity development. Indeed, reflection is generally seen as a key competency in learning how to respond effectively to a complex and dynamic post-modern world in which individuals are increasingly exposed to risk. Paradoxically however, reflection can itself form a risk when it results in rumination. It is therefore important to identify the conditions and personal (risk) factors that make reflection a detrimental or beneficial activity and to identify elements within career learning interventions that promote benefit. The purpose here is to increase awareness about reflective versus ruminative processes and promote responsible use of interventions that aim to stimulate reflection in the process of career-identity formation. Based on the “career writing” method, the authors conclude that a successful career intervention must especially provide good facilitation and a safe holding environment. https://doi.org/10.1177/1038416216670675 LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/reinekke-lengelle-phd-767a4322/
MULTIFILE