De twee onderzoeksvragen die de basis waren voor dit onderzoek zijn: Kunnen opleiders in het beroepsonderwijs 'negotiation of meaning' van studenten stimuleren door 'contingent modelling' en is deze stimulering positief gerelateerd aan de ontwikkeling van de persoonlijke theorieën van mbo-studenten? Deze vragen werden onderzocht door middel van een quasi-experimenteel onderzoek bestaande uit drie componenten: een lessenserie, een voor- en nameting en het onderscheid tussen een 'contingent modelling' conditie en een studentconditie. De onderzoekers concluderen uit de resultaten dat persoonlijke werktheorieën stabiel zijn en dus moeilijk te stimuleren.
DOCUMENT
This article displays a quasi-experimental case-study into how vocational educators stimulate the development of students' PPTs. No differences were found between the contingent modeling condition and the student condition concerning the development of PPTs. The two vocational domains did show differences. These results are explained by the relatively small extent of diagnosing in vocational educators' contingent modeling as well as the lack of high-level interactions in the discussions.
DOCUMENT
Bijlage 3 van Symposium Contingent handelen van docenten in het primair, voortgezet, middelbaar en hoger beroepsonderwijs In het middelbaar beroepsonderwijs wordt van docenten verwacht dat zij hun handelen continu afstemmen op de beroepskennis van studenten. Dit houdt in dat docenten de beroepskennis van studenten diagnosticeren en hier hun interventies zowel inhoudelijk als qua taalgebruik op aanpassen. In een casestudie is onderzocht hoe docenten van de opleiding Sport en Bewegen diagnosticeren en interveniëren. Er is een instrument ontwikkeld om contingent handelen van mbo-docenten in kaart te brengen. Voorlopige resultaten laten zien dat docenten beroepskennis van studenten nauwelijks expliciet diagnosticeren. Docenten geven aan dat dit te maken heeft met tijdsdruk en dat diagnosticeren vaak impliciet gebeurt.
DOCUMENT
This study presents an application of the contingent valuation method for valuing medal winning success on a transnational basis to test whether more medals won equates to more utility. To achieve this aim, a research project was set up in five countries: Belgium, Finland, Japan, the Netherlands, and the United Kingdom. Respondents were asked to state their willingness to pay to avoid a large-scale reduction in government funding for elite sport, resulting in a 50% reduction in medals won at the Tokyo 2020 Olympics. Results show that willingness to pay for avoiding reduced medal winning performance differs significantly between countries with the more successful countries reporting higher willingness to pay values than the relatively less successful countries. This finding indicates that more medals won appears to be linked with more utility. The validity tests on the regression models were generally consistent with the theoretical expectations. Implications are discussed in terms of how governments can promote elite sport development while being conscious of the public's acceptability of such investment.
DOCUMENT
Stefan Bengtsson's commentary about policy hegemony discusses the alternative discourses of socialism, nationalism, and globalism. However, Stefan does not adequately demonstrate how these discourses can overcome the Dominant Western Worldview (DWW), which is imbued with anthropocentrism. It will be argued here that most policy choices promoting sustainability, and education for it, are made within a predetermined system in which the already limiting notion of environmental protection is highly contingent on human welfare. What would really contest the dominant assumptions of Vietnamese policy and, more specifically, education for sustainable development (ESD) is an alternative discourse that challenges the DWW. That alternative discourse embraces philosophical ecocentrism and practices of ecological justice between all species, and deep ecology theory - all perspectives fundamentally committed to environmental protection. https://doi.org/10.1080/00958964.2015.1048502 LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/helenkopnina/
MULTIFILE
By supporting creation of protected areas, conservation projects are known to bring economic prosperity to the local communities, but also incite criticism. A common theme in the critique of conservation organizations is the proximity to neoliberal agencies seeking to capitalize on environment, which disadvantage the local communities. Community participation has been proposed as a panacea for neoliberal conservation. However, conservation efficacy is not always contingent on the community involvement and reliance on ‘traditional’ practices in protected areas has not always benefitted biodiversity. Simultaneously, critique of conservation ignores evidence of indigenous activism as well as alternative forms of environmentalism which provide a broader ethical support base for conservation. This article highlights the challenges and contradictions, as well as offers hopeful directions in order to more effectively ground compassionate conservation. https://doi.org/10.1080/23251042.2015.1048765 https://www.linkedin.com/in/helenkopnina/
MULTIFILE
This article discusses the possibility of integrating deep ecology (DE) and animal rights (AR) perspectives within environmental education (EE) and education for sustainable development (ESD). The focus of this article is on three questions: why are DE and AR not currently central to EE/ESD debates? What is the probability that DE and AR will be central within EE/ESD? What can be gained if they were? Different ethical frameworks in relation to non-humans are examined. Both non-consequentialist and utilitarian approaches suggest that DE and AR could be linked to the conception of underlying duty as well as consideration of utilitarian value. From cultural relativism and subjectivism perspectives, DE and AR could be central to EE, but this possibility is contingent on socio-political and cultural context within which educational practices are embedded. https://doi.org/10.1016/j.envdev.2014.09.001 https://www.linkedin.com/in/helenkopnina/
MULTIFILE
Abstract: Climate change is related with weather extremes, which may cause damages to infrastructure used by freight transport services. Heavy rainfall may lead to flooding and damage to railway lines, roads and inland waterways. Extreme drought may lead to extremely low water levels, which prevent safe navigation by inland barges. Wet and dry periods may alternate, leaving little time to repair damages. In some Western and Middle-European countries, barges have a large share in freight transport. If a main waterway is out of service, then alternatives are called for. Volume- and price-wise, trucking is not a viable alternative. Could railways be that alternative? The paper was written after the unusually long dry summer period in Europe in 2022. It deals with the question: If the Rhine, a major European waterway becomes locally inaccessible, could railways (temporarily) play a larger role in freight transport? It is a continuation of our earlier research. It contains a case study, the data of which was fed into a simulation model. The model deals with technical details like service specification route length, energy consumption and emissions. The study points to interesting rail services to keep Europe’s freight on the move. Their realization may be complex especially in terms of logistics and infrastructure, but is there an alternative?
MULTIFILE
De gemeente Almere wil richting een circulaire economie bewegen, waarin zo min mogelijk grondstoffen gebruikt worden en waarin zo min mogelijk afval ontstaat. Een van de reststromen die een grote milieu-impact hebben is textiel. De indruk bestaat dat steeds meer textiel kortstondig gebruikt wordt of van een zodanige kwaliteit is dat het een korte levensduur heeft (zogenaamde fast-fashion). De gemeente Almere wil de trend van fast-fashion bij jongeren doorbreken, maar weet nog niet goed hoe deze doelgroep te bereiken en hoe meer bewustzijn en een gedragsverandering bij deze doelgroep gerealiseerd kan worden. Het huidige onderzoek is verricht om meer inzicht te krijgen in de gedragsfactoren die bij deze verandering in bewustzijn en gedrag een rol kunnen spelen en het type gedrag waarop de verandering zich kan richten. Voor het het kopen van fast fashion/ niet duurzame kleding bestaan een aantal alternatieven: (1) duurzame merken kopen, (2) tweedehands kleding kopen, (3) kleding ruilen, (4) kleding huren of leasen en tot slot (5) minder kleding kopen. De enquête richt zich vooral op de gedragsfactoren in relatie tot deze vijf gedragsalternatieven. De interviews waren bedoeld om hier verdieping aan te geven. Daarnaast is hierin aandacht besteed aan het type koper (naar de typologie van McNeil en Moore, 2015) en aan de rol van social influencers om meer verdieping te geven aan de gedragsfactor sociale normen. Gezamenlijk wilden wij hiermee de volgende onderzoeksvragen beantwoorden:1. Hoe kunnen de jongeren in Almere getypeerd worden als het gaat om hun kledingkoopgedrag?2. Welke gedragsalternatieven zijn jongeren (in Almere) het meest bereid om te kiezen? 3. Welke gedragsfactoren beïnvloeden de bereidheid om voor deze gedragsalternatieven te kiezen? Aan de hand van 320 enquêtes en 15 interviews is het kledingkoopgedrag van jongeren in Almere (deels gecombineerd met landelijk) onderzocht. Hieruit kan het volgende geconcludeerd worden: •In Almere koopt men grotendeels kleding bij grote fast fashion ketens. Een groot deel van de Almeerse jeugd is dan ook wel in meer of mindere mate met het fenomeen fast fashion in verband te brengen. •De bereidheid om voor duurzamere alternatieven te kiezen is onder jongeren in Almere aanwezig, maar niet heel groot. De aanwezige bereidheid geldt voor het kopen van duurzame merken, tweedehands kleding kopen, kleding ruilen en minder kleding kopen. Voor kleding huren of lenen is nauwelijks bereidheid aanwezig. •Uit de enquête komen drie belangrijke gedragsfactoren naar voren die de bereidheid beïnvloeden: de Attitude (affectief; hoe leuk vs. saai zijn de duurzame alternatieven), Self-Efficacy (hoe makkelijk vs. moeilijk is het kiezen voor de duurzame alternatieven) en de Response Efficacy (hoeveel zin heeft het om te kiezen voor de duurzame alternatieven). In iets minder mate komt ook Cognitieve Attitude naar voren als gedragsfactor (hoe belangrijk is het milieu bij de aankoop van kleding). •Uit de interviews komt vooral veel bevestiging voor het effect van Response Efficacy en Self-Efficacy en van de Cognitieve Attitude naar voren. Daarnaast komt Impulsgedrag als nieuwe factor naar voren (welke rol speelt het weerstand kunnen bieden aan het genot/ plezier dat shoppen oplevert?) •Al met al kan geconcludeerd worden dat de bereidheid om voor duurzame opties te kiezen gemiddeld niet heel hoog is, maar dat de mogelijkheid om deze bereidheid te beïnvloeden wel groot lijkt en er veel verschillende gedragsfactoren zijn waarop aangegrepen kan worden. Voor deze gedragsfactoren is een overzicht van mogelijke interventies gepresenteerd.
DOCUMENT
When it comes to hard to solve problems, the significance of situational knowledge construction and network coordination must not be underrated. Professional deliberation is directed toward understanding, acting and analysis. We need smart and flexible ways to direct systems information from practice to network reflection, and to guide results from network consultation to practice. This article presents a case study proposal, as follow-up to a recent dissertation about online simulation gaming for youth care network exchange (Van Haaster, 2014).
DOCUMENT