Search results

Products 2.606

product

Online engagement and the role of digital influencers in product endorsement on Instagram

LINK

product

Online engagement and the role of digital influencers in product endorsement on Instagram

LINK

product

Digital tools in Dutch mathematics education

Nowadays, digital tools for mathematics education are sophisticated and widely available. These tools offer important opportunities, but also come with constraints. Some tools are hard to tailor by teachers, educational designers and researchers; their functionality has to be taken for granted. Other tools offer many possible educational applications, which require didactical choices. In both cases, one may experience a tension between a teacher’s didactical goals and the tool’s affordances. From the perspective of Realistic Mathematics Education (RME), this challenge concerns both guided reinvention and didactical phenomenology. In this chapter, this dialectic relationship will be addressed through the description of two particular cases of using digital tools in Dutch mathematics education: the introduction of the graphing calculator (GC), and the evolution of the online Digital Mathematics Environment (DME). From these two case descriptions, my conclusion is that students need to develop new techniques for using digital tools; techniques that interact with conceptual understanding. For teachers, it is important to be able to tailor the digital tool to their didactical intentions. From the perspective of RME, I conclude that its match with using digital technology is not self-evident. Guided reinvention may be challenged by the rigid character of the tools, and the phenomena that form the point of departure of the learning of mathematics may change in a technology-rich classroom.

LINK

Projects 3

project

Projectvoorstel ‘Social Media in Your Life’; verkenning voor innovatieve samenwerking tussen HBO en middelbaar onderwijs op het gebied van 21st century skills.

NHL Stenden opleiding Creative Business & Communication, het Piter Jelles Leeuwarder Lyceum, het lectoraat Organisaties & Sociale Media (O&SM), Van Hall Larenstein, het online jongerenplatform ‘Suksawat’, en het Aansluitingsnetwerk VO-HO Fryslân willen met dit KIEM project de mogelijkheden verkennen voor het ontwikkelen van een duurzame samenwerking tussen voortgezet onderwijs (VO) en hoger onderwijs (HO) op het gebied van 21st century skills/mediawijsheid. Doel van het project is het ontwikkelen en uitvoeren van een pilot rondom social media gerelateerde thema’s zoals fake-news, privacy, de rol van digitale influencers (zoals vloggers) en social media gebaseerde business modellen. Deze thema’s worden gezamenlijk door de genoemde partners uitgewerkt met als doe te komen tot innovatieve leer-werkvormen en lesproducten die vervolgens getest en geëvalueerd worden. Vernieuwend is hierbij dat de beoogde lesproducten ontwikkelt en uitgevoerd worden door studenten (ambassadeurs vanuit het HBO), die onder de begeleiding van experts (Suksawat en het lectoraat O&SM) een jaarlijks terugkerend programma ontwikkelen wat in de curricula van HO, VO en bij activiteiten en evenementen van Suksawat terugkeren. Het beoogde project zal tevens leiden tot onderzoeksactiviteiten op het gebied van social media wijsheid en aansluiten bij de wens van de Suksawat om nieuwe activiteiten te ontplooien voor het betrekken van jongeren bij hun regionale online platform. Tevens is het van belang om doormiddel van deze pilot te kijken of het project ook opgeschaald zou kunnen worden naar meer middelbare scholen in de noordelijke regio’s. De activiteiten rondom het project zullen tevens plaatsvinden in het kader van de verbinding tussen VO-HO in de regio Friesland. De inzichten, uit dit KIEM project, uitgewerkt in een draaiboek, zullen dan ook meegenomen worden voor een groter project waarbij meer kennisinstellingen, (media)bedrijven en middelbare scholen aan deel kunnen nemen.

Finished
project

Social Smart Governance

Publieke ambtenaren bij gemeenten zien in toenemende mate de relatie met de burger veranderen in de eigen werkomgeving. In een informatie-intensieve netwerksamenleving zien ambtenaren veel kansen in het toepassen van social media en smart-city-technologie. Open data, social media en high-tech media kunnen, indien strategisch toegepast, helpen om slimmer samen te gaan werken met burgers en bedrijven. Maar ambtenaren worstelen met het effectief toepassen van deze nieuwe digitale mogelijkheden voor participatie. De veranderingen in samenleving vragen bovendien om meer dan technologie alleen. Ze vragen om integrale benaderingen van digitale strategie inclusief vernieuwende werkvormen en aangepaste competenties. Vanuit de disciplines van smart city en elektronische participatie is er jarenlang onderzoek gedaan naar oplossingen voor het participatievraagstuk maar het is nog onduidelijk welke digitale strategieën het beste aansluiten bij de behoeften van deze tijd. Dit project beoogt een concreet werkinstrumentarium te ontwikkelen voor professionals van de lokale overheid om participatie te organiseren. Het gaat om het uitvinden van geschikte combinaties van technologie en communicatiemethoden voor effectieve participatie in de stad, dorp of buurt. Door het uittesten van diverse digitale strategieën in ‘Living-labs’ bij gemeenten willen we de know-how bundelen in een toolkit en beschikbaar maken voor professionals die werkzaam zijn in het publieke veld.

Finished
project

VHESPER

The project proposal focuses on Virtual Humans (VHs) emerging as a Key Enabling Technology (KET) for societal prosperity. VHs (or embodied, digital, intelligent agents) are highly realistic and highly interactive digital representations of humans in entertainment of serious applications. Most known examples – beyond video games and virtual media productions – are virtual influencers, virtual instructors, virtual news readers, and virtual doctors/patients in health care or therapy. It is increasingly difficult for academic and applied researchers, let alone for users and policymakers, to keep up with the technological developments, societal uses, and risks of VHs. Due to its expertise in game technology, immersive media, and applied AI, BUas is one of the leading partners of the regional Virtual Human Research, Development and Innovation (RDI) agenda. MindLabs coordinates this agenda with BUas, Fontys Uas, and Tilburg University as principal partners. The multidisciplinary RDI agenda integrates design and engineering research, use case applications and evaluation as well as ethics and critical societal reflection. This regional Virtual Humans agenda, however, is not (yet) linked to the EU RDI agenda. Collaboration on Virtual Humans RDI is not yet well established in EU institutions and networks. The aim of this project is to 1) strengthen (our) European-knowledge position on VHs by joining and building networks to find out what the research and innovation agenda on VHs looks like; 2) Conduct one or more experimental studies on empathic interaction between real- and virtual humans to develop a multidisciplinary R&D agenda (pilot title: 'Virtual Humans – Real Emotions'); 3) Develop the ideas, content and partnerships for strong EU-funded RDI proposals In the VESPER project, we partner up with researchers and knowledge institutes the Humbolt University and the University of Bremen in Germany and Howest in Belgium.

Ongoing