De discussie over scholenfusies wordt gevoerd met onzuivere argumenten.
DOCUMENT
Argumenteren doe je vaak, met vriendinnen in de kledingwinkel: 'Dit truitje staat je niet, omdat ' Thuis: 'Vandaag doe jij de afwas, want ' Deze argumenten zijn huis-tuin-en-keuken-argumenten waar niet veel van af hangt. Er zijn ook argumentaties waarbij wel belangrijke dingen de revue passeren. Bij overheid en in bedrijfsleven zijn het voor-al advies- en beleidsnota's waarin geargumenteerd wordt. In dit soort nota's gaat het vaak om belangrijke beslissingen waarbij veel geld gemoeid is. Deze nota's moet je kunnen lezen, begrijpen en analyseren als je in het bedrijfsleven of bij de overheid komt te werken. Deze stukken mogen geen problemen opleveren bij medewerkers op MBO-niveau. Bovendien kun je na het MBO naar het HBO. Teksten die in het hoger on-derwijs gebruikt worden zijn dikwijls argumentatief. Er worden standpunten geponeerd en daarvoor worden argumenten gegeven, hetgeen soms moeilijke teksten oplevert. Dit boek studieboek helpt je argumentatieve teksten met een hoge moeilijkheidsgraad te doorgronden.
DOCUMENT
Full text via link. ‘U heeft voor ons een boekje geschreven, waar wij graag een zin uit verwijderd hebben.’ Ik heb een woordvoerder van het ministerie van VROM aan de lijn. Het is september 2008, een maandje nadat minister Vogelaar is gesneuveld. Haar ambtenaren hebben blijkbaar bedacht dat er geen enkele tekst met hun logo de deur uit mag die ze niet minutieus hebben nagelezen.
LINK
Deze lezing gaat over Peer-review in relatie tot Professionele ruimte, Docent Professionalisering en HRM-beleid. Allereerst gaat het op de drie losse onderdelen in, om daarna terug te keren bij de rol die Peer-review hierbij zou kunnen spelen. MI kan peer review een (bescheiden) rol spelen om te professionaliseringe en daardoor de prof ruimte op te rekken, mits het goed is ingebed in het HR-beleid (niet de instrumenten maar de realiteit) dus actual HRM ipv intended.
DOCUMENT
De meeste Nederlanders staan positief tegenover onze paardensector. En dat moeten we koesteren. Praat vandaag over morgen. Met deze boodschap roepen wij, namens het Trendpanel Paard, iedereen in de paardenwereld op in gesprek te gaan over het houden van paarden en paardensport. We hopen dat de Hippische Monitor van dit jaar ook weer bij kan dragen aan deze dialoog. Wat kun jij betekenen voor het draagvlak voor onze sector? Hoe wil je zelf paarden houden en/of sporten met het paard? Wat verwacht je van je mederuiters, stalgenoten of van de overheid? Verenigd in verscheidenheid bouwen we als sector verder en behouden we onze plek voor paarden in de maatschappij.
DOCUMENT
We weten meer dan ooit over de wereld en kunnen aan meer knoppen draaien dan ooit tevoren. We hebben het menselijk genoom in kaart gebracht, slimme algoritmen voorspellen ons gedrag en we veroorzaken ingrijpende veranderingen in onze leefwereld. Om jonge mensen op te leiden voor de samenleving van morgen moeten duurzaamheid en persoonsvorming in het bèta- en technologieonderwijs meer aandacht krijgen. Dat betoogt lector Bèta- en Technologiedidactiek Elwin Savelsbergh van Hogeschool Utrecht (HU) in zijn openbare les van 31 januari.
DOCUMENT