Boek horend bij rede uitgesproken tijdens de lectorinstallatie. Communicatie is een containerterm, waaronder marketing, informatie, dialoog en vele andere termen vallen. Er zijn vele definities van communicatie gegeven, die zich richten op het doorgeven van informatie en begrip van de ene person naar de andere. In simpele woorden is het een proces van het doorgeven van informatie, het delen van ideeën, opinies, feiten en waarden van een persoon naar een ander. Communicatie en gedrag zijn heel erg sterk verbonden, gedrag kan niet veranderen en zal niet veranderen zonder communicatie in welke vorm dan ook.
DOCUMENT
We kunnen het niet ontkennen, communicatie als vakgebied en communicatieprofessionals zijn betrokken geweest bij het vergroten van het economische speelveld voor organisaties. Achteraf hebben we zaken als Greenwashing (en Pink- of Bluewashen) mogelijk gemaakt. ook marketingcommunicatie heeft meegeholpen in het blijven aanprijzen van producten die we niet nodig hebben. De klimaatcrisis maakt echter dat we ons als vakgebied steviger moeten gaan inzetten voor de duurzame samenleving.
DOCUMENT
In this mini-review I will present a practical way how communication relates to sustainability and how communication can be used in various stages to increase sustainability and to accelerate the energy transition. The model, from A to Sustainability, details the various forms of communication, from information provision, to persuasion to dialogue.
DOCUMENT
Voedselproductie en consumptie dragen voor een belangrijk deel bij aan de milieubelasting. Het is daarom van belang de consumptie van duurzame voeding te stimuleren. Een belangrijke factor hierin is het creëren van bewustwording en het vergroten van kennis over de impact die voeding heeft op het milieu. In dit onderzoek proberen we inzicht te krijgen in de kennis en voorkeuren wat betreft gezonde- en duurzame voeding onder de Noord Nederlandse bevolking om zo effectieve communicatiestrategieën te ontwikkelen die bijdragen aan meer gezonde en duurzame voedselconsumptie.
MULTIFILE
In this chapter communicative interventions on the energy transition will be presented according to the research model, from A to Sustainability, that includes the following steps, urgency, awareness, action & collective action, public support and in dialogue with society. The research model is discussed as well as various points interesting for communication researchers and professionals. At the end of the chapter some discussion points are issued.
MULTIFILE
EuroSonic NoorderSlag (ESNS) actively engages with around 130 festivals across Europe as part of the ESNS Exchange program. As a leading partner in this initiative, ESNS aims to transition into a fully sustainable festival in the coming years. It recognizes its role in spearheading the sustainability aspect of the ESNS Exchange and the industry at large. However, the current lack of information regarding the industry's sustainability practices poses a challenge, leaving ESNS uncertain about the necessary steps to improve the market as a whole. The NHL Stenden Professorship Transformational Media, ESNS and the minor Music Management are collaborating on a joint project to address this issue. The project aims to assess the current state of sustainable practices in European Music Festivals and analyse how these festivals communicate their initiatives. Additionally, students in the Music minor program will create and test a prototype to encourage festivals to communicate about their sustainability activities.
MULTIFILE
This paper starts with the explanation of the research rationale of the professorship. Subsequently, an exploration of the research agenda is provided, focusing on the two core research themes of the professorship: transformational content strategy and transformational content design. Within this section, knowledge gaps will be identified and examples will be presented of research projects related to each theme. Finally, light will be shed on the research approach, offering a brief overview of the theoretical approach, research methodology, and expected impact.
DOCUMENT
Onderzoeksplan BIO P2G;- Het communiceren over vorderingen (en resultaten) van het BIO P2G onderzoek- Organiseren van 2 evenementen- Opstellen communicatie- en implementatieplan
DOCUMENT
Het 'Communicatie handboek' is al meer dan 10 jaar het bestverkochte standaardwerk op het gebied van communicatie. Het 'Communicatie handboek' geeft een heldere uitleg van de diverse vormen van communicatie. Het besteedt veel aandacht aan identiteit en imago, huisstijl, interne communicatie bij veranderingen, concern- en marketingcommunicatie. Uitgebreid wordt het maken van een communicatieplan beschreven. Verder wordt ingegaan op mediaselectie en het omgaan met de pers.
DOCUMENT
Met meer dan 70.000 exemplaren is dit het best verkochte basisboek in het vakgebied. Succesvolle communicatie betekent gerichte keuzes maken. Dit basisboek geeft antwoord op communicatievragen die in veel organisaties spelen. Wat is de identiteit en het imago? Hoe bereikt u uw doelgroep? Wat zijn mogelijkheden om onderscheidend te communiceren? Wat is de rol van de interne communicatie bij veranderingstrajecten? Kenmerkend is de geïntegreerde aanpak van de communicatie. Daarbij maken we onderscheid in concern-, marketing- en interne communicatie. Ingewikkelde theorieën worden zeer helder vertaald naar de dagelijkse praktijk. Erg concreet is de uitgebreide uitleg over hoe u het communicatieplan opstelt. Door de vele adviezen en checklists kunt u met dit boek direct aan de slag om de in en externe communicatie beter vorm en inhoud te geven.
DOCUMENT