In the past 5 years Electric Car use has grown rapidly, almost doubling each year. To provide adequate charging infrastructure it is necessary to model the demand. In this paper we model the distribution of charging demand in the city of Amsterdam using a Cross-Nested Logit Model with socio-demographic statistics of neighborhoods and charging history of vehicles. Models are obtained for three user-types: regular users, electric car-share participants and taxis. Regular users are later split into three subgroups based on their charging behaviour throughout the day: Visitors, Commuters and Residents
This paper aims to present a comprehensive investigation to obtain the structural calculations needed to design a rigid panel of aluminum alloy for the wing box beam of an ATR 72–500 aircraft. For this design process, several types of materials, including composites like CFRP, are considered so it is possible to compare the actual existing part made of aluminum to them, thus checking the advantages these new materials offer. The research presents an introduction to structural design and provides a study of the relevant literature. The aircraft's principal characteristics and performance abilities were collected so that structural loads can be computed. Research used several methods, a design using conventional methods, applying the theory of elasticity is performed using the Theory of Farrar, allowing us to obtain an analytical solution to the problem, followed by checking the obtained results using Ansys FEM software combined with the parts being designed with CATIA. Furthermore, this same panel is calculated using composite materials instead of conventional aluminum, allowing us to compare both solutions. This research shed light on the intricate process of aircraft structural design, materials selection, and calculation methodologies, highlighting the ongoing pursuit of new and advanced materials. This paper makes clear that using composite materials presents several advantages over traditional ones, allowing for lighter, safer, more fuel-efficient, and more sustainable aircraft. The use of composite materials in the construction of airplane structures is driven by many factors. The results show that the chosen composite materials reduce weight, are durable, have low maintenance requirements, reduce noise, enhance fuel economy, and are resistant to corrosion.
De zogenoemde “21th century skills” worden, aldus het Ministerie van Onderwijs, steeds belangrijker. Het zijn eigenschappen die we terugvinden in de eindtermen van vrijwel alle hbo-opleidingen en die – in de woorden van Donald Schön – de kern zijn van een “reflective practitioner” : een vakvrouw of –man, die zichzelf in complexe situaties kan sturen en daardoor productief blijft. Eerder onderzoek van het lectoraat Pedagogiek van de Beroepsvorming heeft aangetoond dat een leeromgeving gericht op zelfsturing aan drie condities moet voldoen: er moet sprake zijn van praktijkgestuurd onderwijs, studenten moeten de kans krijgen een dialoog aan te gaan over de zin en betekenis van hun ervaringen in het praktijkgestuurde onderwijs en studenten moeten medezeggenschap hebben over hun eigen leerproces. Met name het realiseren van een dialoog blijkt echter heel moeilijk te zijn. Zowel docenten als studenten (en ook de onderwijsmanagers) zijn gewend aan onderwijs waarin zin en betekenis nauwelijks ter discussie staat. Het gevolg is dat ze vooral gericht zijn op reproductief en niet op betekenis-gericht leren. Zelfsturing vereist evenwel deze laatste vorm van leren. Zelfsturing vereist een dialoog over de zin en betekenis van ervaringen die de student “raken”. Dergelijke ervaringen roepen veelal emoties op die in eerste instantie niet begrepen worden. Zin en betekenis zijn “geen dingen in een doosje”; ze worden gaandeweg duidelijk in een gesprek waarin de docent verklaart noch verheldert, maar samen met de student op zoek gaat naar de juiste woorden. Dat zijn woorden waarvan de student voelt dat ze haar in staat stellen iets uit te drukken dat voorheen nog niet onder woorden gebracht kon worden. In dit boek wordt vanuit verschillende perspectieven en op basis van empirisch onderzoek ingegaan op de vraag in hoeverre het hbo er in slaagt een dergelijke dialoog met haar studenten te realiseren. Tevens wordt stilgestaan bij methoden om zo’n dialoog te realiseren.