Informatie- en communicatietechnologie (ICT) is doorgedrongen tot alle niveaus van de economie en samenleving. Bestaande grenzen tussen markten, bedrijven en consumenten worden opengebroken en nieuwe producten en diensten zijn steeds sneller, slimmer en goedkoper beschikbaar voor grote groepen consumenten. Door het toepassen van ICT kunnen transacties efficiënter en effectiever tot stand komen, als we tenminste met de nieuwe technologie leren omgaan. In E-business your business beschrijft de auteur het multidisciplinaire karakter van e-business. Het boek gaat over de invloed van ICT op de organisatie, de strategie en de marketing. Belangrijke ontwikkelingen zoals e-marketing, weblogs, RFID, internettelefonie, co-creatie, offshore outsourcing en mass customization worden op een heldere manier beschreven. Daarnaast geeft de auteur vijftig concrete tips om de omzet via internet te verhogen. Met dit boek raken studenten en managers vertrouwd met de wereld van e-commerce, e-business en internet.
MULTIFILE
Het Handboek e-business geeft inzicht in de manier waarop ICT onze levens en onze wereld aan het veranderen is. Het reikt de (toekomstige) ondernemer en manager handvatten aan om ontwikkelingen sneller te signaleren, consequenties voor de strategie te doorzien en daardoor beter te kunnen reageren op deze ontwikkelingen. Het biedt handvatten voor het samenstellen van een 'digitale agenda' voor elke organisatie. Professionals maar vooral ook beleidsmakers kunnen daar hun voordeel mee doen. Het Handboek e-business biedt ook aanknopingspunten voor docenten en studenten in het hoger onderwijs. Reacties op dit boek zijn welkom op: b.raessens@onsnet.nu U heeft het volgende product toegevoegd aan uw winkelmandje: Handboek e-business (4e druk)
DOCUMENT
In het begin van deze rede schetsen we aan de hand van voorbeelden het individuele, het business en het maatschappelijk perspectief van Internet. We laten zien hoe ver Internet al is doorgedrongen in ons privé en in ons openbare leven. In bijna alle maatschappelijke rollen die u speelt komt u inmiddels Internet tegen. Dat is spannend. Dan ontstaat er dus een nieuw evolutionair proces waarin de meest aangepaste aan Internet en E-business maximaal profiteert. Dat geldt voor individuen, organisaties en wellicht ook hele landen. Waar we het met u over willen hebben is waaraan we ons dan moeten aanpassen. Wat doet Internet met ons, met ons bedrijf, met ons gezin, onze baan, met Nederland? Waar heeft Internet een rol en waar per se niet.
DOCUMENT
1e alinea column: Heb je ook die ervaring dat je vaak pas achteraf snapt wat je van iemand of van een gebeurtenis geleerd hebt. Zo'n ervaren met 'ongezocht leren' had ik ook met de pianist Wibi Soerjadi halverwege de jaren '90. Hij was toen 'hot', met zijn Bösi en zijn solo-recital in Carnegie Hall. Pas jaren later, toen e-business inmiddels een 'mentaal begrip' was, begreep ik hoe zeer hij eigenlijk al 'into e-business' was, avant la lettre, en hoezeer ik denkbeelden en begrip daar heb opgepikt.
LINK
2e ed. Internet heeft in korte tijd een enorme invloed gekregen op onze samenleving. E-mail is in vijf jaar uitgegroeid tot een intensief gebruikt communicatiemiddel. De algemene trend op het gebied van informatie- en communicatietechnologie (ICT) is dat technologie kleiner, sneller, slimmer, natuurlijker, veiliger en goedkoper wordt. We moeten met de nieuwe technologie leren omgaan. Bedrijven moeten hun werknemers trainen in het gebruik en organisaties moeten zich leren aanpassen. Door het toepassen van ICT kunnen transacties efficiknter en effectiever totstandkomen. In E-Business your Business beschrijft de auteur het multi-disciplinaire karakter van e-business. Aan de orde komt de invloed van ICT op: - de organisatie en het management - het strategisch denken - het vertrouwen en veiligheid - de veranderde rol van de marketing - de logistieke consequenties De theorie wordt afgewisseld met voorbeelden uit de praktijk. Deze geven een goed beeld wat elektronisch zakendoen betekent. Het abc van internet achter in het boek biedt de lezer een overzicht van de begrippen op het terrein van e-business. E-Business your Business is bedoeld om managers wegwijs te maken in de wereld van e-commerce, e-business en internet. Tevens is het geschikt voor studenten bedrijfskunde en commercikle economie en voor iedereen die geonteresseerd is in de consequenties van het gebruik van internet binnen een onderneming.
DOCUMENT
Within a short space of time, the Internet has had an enormous influence on our society and it has only taken e-mail five years to become an intensively used communications medium. The general trend for information and communications technology is that it is becoming smaller, faster, smarter, more accepted, safer, and cheaper. We have to learn to apply this new technology. Companies must train their staff to make the most of it and organisations must adapt to this new environment. By using ICT, transactions can be carried out more efficiently and effectively. In E-Business your Business, the author describes the multidisciplinary character of e-business. He discusses the effect of ICT on: organisations and management strategic thinking trust and security the changing role of marketing logistical consequences Theory is alternated with practical examples from the business world. These case studies give an insight into what electronic business entails and the ABC of the Internet offers the reader an overview of e-business terminology. E-Business your Business is intended to guide managers through the world of e-commerce, e-business and the Internet. It is also ideal for students of business management and economics and for all those who are interested in using the Internet in a business setting.
DOCUMENT
The adoption of social media (web 2.0) in the e-marketing strategy of small and medium enterprises (SMEs) is not yet researched much. Research findings in bigger companies in the USA, Europe and the Netherlands suggest that the issue is high on the think list of marketers and entrepreneurs. But what are the drivers and barriers for small and medium enterprises to make, execute, and further develop their strategy on social media? This paper places the perceptions and actions of 10 SMEs in the Netherlands in the Stages of Growth for e-Business model (SOG-e model) which focuses on e-business maturity. Findings are that general expectations and customer wishes are important drivers and that, besides time and money, the fear of negative comments on the Internet are important barriers.
DOCUMENT
Tekst oratie in verkorte vorm uitgesproken bij de openbare aanvaarding van het ambt van bijzonder hoogleraar E-business, vanwege Hogeschool Utrecht, aan de Open Universiteit. In dit stuk worden de verbanden tussen businessmodellen , procesmodellen en Informatiearchitectuur behandeld.
MULTIFILE
Current e-learning tools offer a multitude of possibilities for the exchange of various types of documents and for communication between students as well as between students and teacher(s). But education is intrinsically process-oriented and current technology in the field of elearning offers no support for the activity which is the core of learning. In this paper the possibilities and limits of current technology as used in an extensive program (a minor) on e-business, are demonstrated. Furthermore, a first impression of a new, activity-based tool is given, which has been used in one of the courses of the program.
DOCUMENT