In this interview David Berkman talks about many subjects, among them improvisation, and why classical musicians should improvise more. David Berkman: ‘I would say most Jazz musicians have a certain level of theoretical understanding of what they’re doing, and it’s probably higher than that of the average classical performer, because they are making scales on chords. I wouldn’t say it’s higher in the sense that they know more theory, but they have more practical theory at their disposal, since what they’re focused on is making up the notes, coming up with the theoretical structure.’ David also discusses ear training, the importance of singing, teaching students how to practice and why lessons at schools are utterly unnecessary. David Berkman: ‘The more I teach, the more I think that the classes are almost worthless. I mean that’s my personal belief. More and more, I feel the most important thing is having direct contact with the student while they’re playing and you’re playing and you’re working something out.’
People with voice problems can seek advice and therapy from a speech-language pathologist. Besides having problems with the speaking voice, a number of them are also amateur choristers. In addition to her standard examination, the speech-language pathologist has to specifically describe the use of the singing voice during choral singing and to assess the amount of mutual influence of speaking and singing voice. In therapy, a healthy phonation is learned. In today's practice, the therapist tends to confine herself to training the sepaking voice. It is known that pitch variation influences phonation. As pitch is a complicating factor in singing, the therapist could make the client aware of this influence by using exercises that alternate speaking and singing voice. Reference to and cooperation with singing teachers is essential. A network of speech-language pathologists 'with an ear for singers' and singing teachers should be built up.
The goal of this study was to develop an automated monitoring system for the detection of pigs’ bodies, heads and tails. The aim in the first part of the study was to recognize individual pigs (in lying and standing positions) in groups and their body parts (head/ears, and tail) by using machine learning algorithms (feature pyramid network). In the second part of the study, the goal was to improve the detection of tail posture (tail straight and curled) during activity (standing/moving around) by the use of neural network analysis (YOLOv4). Our dataset (n = 583 images, 7579 pig posture) was annotated in Labelbox from 2D video recordings of groups (n = 12–15) of weaned pigs. The model recognized each individual pig’s body with a precision of 96% related to threshold intersection over union (IoU), whilst the precision for tails was 77% and for heads this was 66%, thereby already achieving human-level precision. The precision of pig detection in groups was the highest, while head and tail detection precision were lower. As the first study was relatively time-consuming, in the second part of the study, we performed a YOLOv4 neural network analysis using 30 annotated images of our dataset for detecting straight and curled tails. With this model, we were able to recognize tail postures with a high level of precision (90%)
MULTIFILE
Het RAAK-MKB project "(G)een Moer Aan" heeft zich gericht op het ontwerpen van een veilige en effectieve ondersteuning van een cobot in een productieomgeving. De focus is hierbij gelegd op productiehandelingen die in veel sectoren voorkomen en die relatief veel arbeidstijd kosten, zoals het indraaien van moeren en bouten in een object. Binnen het project is veel kennis opgedaan dit heeft geresulteerd in gripperontwerpen die in staat zijn een bout in een flens te draaien. Daarnaast is kennis gegeneerd van vision technieken om gaten e.d. te detecteren, en het meenemen van (beleefde) veiligheid in het ontwerp van een cobot systeem. Deze nieuw opgedane kennis is erg bruikbaar voor zowel de beroepspraktijk als voor de studenten in het onderwijs. Dat maakt het relevant voor (her)gebruik middels het nieuwe open-acces e-learning platform van Fontys: Open Learning Labs. Door trainingsmateriaal te ontwikkelen dat betrekking heeft op onder andere het aspect veilig ontwerpen, worden toekomstige engineers (de studenten) en zittend personeel bij bedrijven bekend met nieuwe technieken die toepasbaar zijn in diverse sectoren waar met robots gewerkt wordt. Het doel van deze Top-up aanvraag is tweeledig: 1) Het vergroten van de zichtbaarheid van de resultaten uit het initiële RAAK-project, zowel richting onderwijs, onderzoek en beroepspraktijk. 2) Het realiseren van trainingsmateriaal t.b.v. het rekening houden met en veilig ontwerpen van cobotsystemen. Door o.a. kennis aan te dragen omtrent het doen van een correcte risico analyse van het proces. Dit zal bij toekenning stapsgewijs uitgevoerd worden: 1. Definiëren inhoud lesmodules en bijbehorende didactische werkvormen 2. Realisatie PR- & instructievideo's en onderwijsopdrachten 3. Realisatie E-learning lesmodule Dit alles gekoppeld aan het open-acces e-learning platform Open Learning Labs van Fontys.
Students in Higher Music Education (HME) are not facilitated to develop both their artistic and academic musical competences. Conservatoires (professional education, or ‘HBO’) traditionally foster the development of musical craftsmanship, while university musicology departments (academic education, or ‘WO’) promote broader perspectives on music’s place in society. All the while, music professionals are increasingly required to combine musical and scholarly knowledge. Indeed, musicianship is more than performance, and musicology more than reflection—a robust musical practice requires people who are versed in both domains. It’s time our education mirrors this blended profession. This proposal entails collaborative projects between a conservatory and a university in two cities where musical performance and musicology equally thrive: Amsterdam (Conservatory and University of Amsterdam) and Utrecht (HKU Utrechts Conservatorium and Utrecht University). Each project will pilot a joint program of study, combining existing modules with newly developed ones. The feasibility of joint degrees will be explored: a combined bachelor’s degree in Amsterdam; and a combined master’s degree in Utrecht. The full innovation process will be translated to a transferable infrastructural model. For 125 students it will fuse praxis-based musical knowledge and skills, practice-led research and academic training. Beyond this, the partners will also use the Comenius funds as a springboard for collaboration between the two cities to enrich their respective BA and MA programs. In the end, the programme will diversify the educational possibilities for students of music in the Netherlands, and thereby increase their professional opportunities in today’s job market.
A-das-PK; een APK-straat voor rijhulpsystemen Uit recent onderzoek en vragen vanuit de autobranche blijkt een duidelijke behoefte naar goed onderhoud, reparatie en borging van de werking van Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), vergelijkbaar met de reguliere APK. Een APK voor ADAS bestaat nog niet, maar de branche wil hier wel op te anticiperen en haar clientèle veilig laten rijden met de rijhulpsystemen. In 2022 worden 30 ADAS’s verplicht en zal de werking van deze systemen ook gedurende de levensduur van de auto gegarandeerd moeten worden. Disfunctioneren van ADAS, zowel in false positives als false negatives kan leiden tot gevaarlijke situaties door onverwacht rijgedrag van het voertuig. Zo kan onverwacht remmen door detectie van een niet bestaand object of op basis van verkeersborden op parallelwegen een kettingbotsing veroorzaken. Om te kijken welke gevolgen een APK heeft voor de autobranche wil A-das-PK voor autobedrijven kijken naar de benodigde apparatuur, opleiding en hard- en software voor een goed werkende APK-straat voor ADAS’s, zodat de kansrijke elementen in een vervolgonderzoek uitgewerkt kunnen worden.