Wat is de waarde van het samenspel tussen kUS en het Kenniscentrum Sociale Innovatie (KSI)? Die is meervoudig. We bouwen met elkaar aan een duurzame regionale infrastructuur, met alle belangrijke partners, gericht op het oplossen van sociale vraagstukken. Het KSI is daarbij coördinator en penvoerder van het kUS. Het Kenniscentrum Sociale Innovatie is één van de vier kenniscentra van Hogeschool Utrecht, waar het praktijkgericht onderzoek is ondergebracht. Daar doen we onderzoek, in nauwe samenwerking met onderwijs en werkveld, in en vanuit het brede sociaal domein. Onze missie is: bijdragen aan een inclusieve, rechtvaardige en veilige samenleving. In en vanuit het kenniscentrum gebeurt veel moois en waardevols, waar ik hier niet verder op in kan gaan. Om u daar een indruk te geven, verwijs ik graag naar onze website.
DOCUMENT
Helen Kopnina explains how some pivotal events in her personal life have led to the development of an appreciation of Nature. This article also reflects on whether the love of Nature or care for the environment is learned or inherited. https://www.ecologicalcitizen.net/article.php?t=ecocentrism-personal-story LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/helenkopnina/
MULTIFILE
This research explores the attitudes of children from different socio-economic backgrounds towards cars. This paper explores their projected choices and motivations in the context of (1) post-materialist values; (2) economic constraints; and (3) social status theories; and draws upon survey research among 140 upper elementary school children in the Netherlands between September 2010 and January 2011. Comparative analysis shows that there are significant differences in attitudes of children from different socio-economic backgrounds. Pupils from the affluent predominantly ethnically Dutch schools showed greater awareness of and concern about their parents’ and general use of cars, and less desire to own a car in the future, children from less economically advantaged schools demonstrated lower environmental awareness and concern and more desire to own a car in the future. This study is based on a small sample and indicates a need for large-scale follow-up study of children's attitudes towards cars. https://doi.org/10.1016/j.tranpol.2012.07.010 https://www.linkedin.com/in/helenkopnina/
MULTIFILE