Het organiseren van grootschalige festivals laat voorlopig nog op zich wachten, musea mogen alleen open voor kleine groepen en winkels hebben een strikt deurbeleid. Met deze fysieke beperkingen nemen kansen voor organisaties om (potentiële) klanten aan zich te binden aanzienlijk af. Het lectoraat Crossmedia van de Hogeschool van Amsterdam onderzoekt welke rol virtual reality (VR) kan spelen bij het verrijken van klantervaringen en het overbruggen van de fysieke afstand tussen organisatie en klant. Daarbij richt zij zich specifiek op de vraag of er middels VR waardevolle verbintenissen tot stand kunnen komen tussen deelnemers en events, bezoekers en musea én tussen klanten en winkels. Een vraag die nu, in de 1,5 meter samenleving waar wij ons in bevinden, relevanter is dan ooit.
LINK
Educational escape rooms (EERs) are increasingly used in education as learning innovations for non-digital and game-based learning (GBL) since EERs positively influence student motivation. They are common in educational fields where skills developments are vital such as STEM subjects and healthcare. However, EERs are marginally implemented in entrepreneurship education (EE) because there is a lack of evaluated design elements to guide the creation of EER in this context, which hampers their wider adoption. Therefore, in this study, we evaluated design elements for EERs in EE. We are particularly concerned with experiential EE since EERs are well suited for experiential learning. We used a research-through-design approach and created an EER based on 11 design elements derived from the literature on social cognitive theory, entrepreneurship competence, and gamification. We created and evaluated the EER in two cycles with two diverse groups of students at a university of applied sciences in the Netherlands. We contribute to the literature and practice of experiential EE by presenting evaluated design elements for EERs. We show which design elements work well and which do not. We also present a comprehensively designed EER that educational professionals can implement in their experiential EE programs.
Mode heeft een cruciale functie in de samenleving: zij maakt diversiteit en inclusiviteit mogelijk en is een middel voor individuen om zich uit te drukken. Desalniettemin is mode ook een raadsel op het gebied van duurzaamheid, zowel aan de sociale als aan de milieukant. Er bestaan echter alternatieven voor de huidige praktijken in de mode. Dit project heeft tot doel de ontwikkeling van een van die initiatieven te ondersteunen. In samenwerking met twee Nederlandse MKB bedrijven in de mode-industrie, willen we een of meer business modellen co-designen voor het vermarkten van circulair ontworpen laser geprinte T-shirts. Door lasertechnologie te introduceren in plaats van traditionele inktopties, kunnen de T- shirts hun CO2 voetafdruk verder verkleinen en een verstandig alternatief zijn voor individuen, die op zoek zijn naar duurzame modekeuzes. Maar hoewel de technologische haalbaarheid vaststaat, vereist het vermarkten sterke, schaalbare, bedrijfsmodellen. Via een haalbaarheidsstudie willen we dergelijke businessmodellen ontwikkelen en de commercialisering van deze producten ondersteunen. Wij zijn van plan de reacties van de consument op een dergelijke innovatie te bestuderen, evenals de belemmeringen en stimulansen vanuit het oogpunt van de consument, en de inkoop-, toeleveringsketen- en financiële kwesties die kunnen voortvloeien uit de schaalbaarheid van een potentieel bedrijfsmodel. Om praktische relevantie voor de bredere industrie te verzekeren, streven we ernaar om de resultaten te presenteren op evenementen georganiseerd door een van de consortiumpartners (in 2023), als ook om een teaching case en een wetenschappelijk artikel te ontwikkelen op basis van de resultaten van het project.
During the coronavirus pandemic, the use of eHealth tools became increasingly demanded by patients and encouraged by the Dutch government. Yet, HBO health professionals demand clarity on what they can do, must do, and cannot do with the patients’ data when using digital healthcare provision and support. They often perceive the EU GDPR and its national application as obstacles to the use of eHealth due to strict health data processing requirements. They highlight the difficulty of keeping up with the changing rules and understanding how to apply them. Dutch initiatives to clarify the eHealth rules include the 2021 proposal of the wet Elektronische Gegevensuitwisseling in de Zorg and the establishment of eHealth information and communication platforms for healthcare practitioners. The research explores whether these initiatives serve the needs of HBO health professionals. The following questions will be explored: - Do the currently applicable rules and the proposed wet Elektronische Gegevensuitwisseling in de Zorg clarify what HBO health practitioners can do, must do, and cannot do with patients’ data? - Does the proposed wet Elektronische Gegevensuitwisseling in de Zorg provide better clarity on the stakeholders who may access patients’ data? Does it ensure appropriate safeguards against the unauthorized use of such data? - Does the proposed wet Elektronische Gegevensuitwisseling in de Zorg clarify the EU GDPR requirements for HBO health professionals? - Do the eHealth information and communication platforms set up for healthcare professionals provide the information that HBO professionals need on data protection and privacy requirements stemming from the EU GDPR and from national law? How could such platforms be better adjusted to the HBO professionals’ information and communication needs? Methodology: Practice-oriented legal research, semi-structured interviews and focus group discussions will be conducted. Results will be translated to solutions for HBO health professionals.
Tango is among the most widespread world music genres nowadays. However, only partial information about the elements and techniques of composing, arranging and performing tango has been documented and made available so far. This research project aims at investigating tango’s main aspects in the oeuvre of relevant tango musicians, promoting its creative practice and expanding its artistic community. By making the implicit knowledge in scores and recordings explicit and ready for creative use by the greater artistic community, tango can be preserved, on one side; and musicians can experiment and reach new artistic horizons, securing its continuation and development as vivid, contemporary music, on the other. The project has two research questions: 1. What are the main features and techniques of tango music composition, arrangement and performance? 2. How can musicians nowadays integrate these features and techniques into their practice to deepen their understanding and enhance their artistic creations and performances? This research uses a mixed method design, including the analysis of scores and recordings, literature review, interviews, observational studies and experimentation. It expands the artistic community on the topic and bridges two top-notch institutions devoted to tango learning: Codarts and UNSAM (Argentina). The research also endeavours improvements in the Codarts curriculum as it complements and expands its educational programme by providing students with research tools to enhance their creative practice. Theoretical and artistic outcomes will be documented and disseminated in concerts, concert-lectures, papers, articles and a tailor-made website containing compositions, arrangements, videos, text, musical examples and annotated scores, so as to record: a) the musical materials and techniques found in the analysed scores and recordings, together with their applications in practice and performance; b) the artistic processes, reflections and production of the participants; c) information on how to create, arrange and perform tangos.