Abstract: Technological innovation in the healthcare sector is increasing, but integration of information technology (IT) in the care process is difficult. Healthcare workers are important agents in this IT integration. The purpose of this study is to explore factors that feed motivation to use IT. Self-determination theory (SDT) is applied to study how motivational factors impact effective IT use among frontline caregivers in residential care settings. As the team is very important to these caregivers, the team is our unit of analysis. In an embedded single case study design, interviews were conducted with all nine members of a team effectively using IT. All three basic psychological needs from SDT - autonomy, competence and relatedness - were found to have impact on effective IT use, though autonomy was primarily experienced at team level. Conversely, the effective use of an IT collaboration tool influences relatedness.
MULTIFILE
This systematic literature review describes what is known about the effectiveness of practices in probation supervision. Effectiveness is defined as: contributing to a reduction in recidivism, better functioning of clients in various areas, or prevention of non-compliance and drop-out. Based on a systematic research of Dutch and foreign literature, 141 articles and reports were selected and analysed
DOCUMENT
Expectations are high for digital technologies to address sustainability related challenges. While research into such applications and the twin transformation is growing rapidly, insights in the actual daily practices of digital sustainability within organizations is lacking. This is problematic as the contributions of digital tools to sustainability goals gain shape in organizational practices. To bridge this gap, we develop a theoretical perspective on digital sustainability practices based on practice theory, with an emphasis on the concept of sociomateriality. We argue that connecting meanings related to sustainability with digital technologies is essential to establish beneficial practices. Next, we contend that the meaning of sustainability is contextspecific, which calls for a local meaning making process. Based on our theoretical exploration we develop an empirical research agenda.
MULTIFILE
In het hoger beroepsonderwijs moeten studenten praktijk- en beroepsgerichte teksten schrijven zoals gezinsanalyses (in pedagogische opleidingen), verslagen van praktijkproeven (in technische opleidingen), enzovoort. Daarbij gelden vorm- en inhoudseisen van het schrijfproduct, wordt het gebruik van vak- en academische taal verwacht en moet de student zijn vakkennis correct benutten en verwoorden. Voor hbo-docenten betekent dit dat zij idealiter aandacht besteden aan ontwikkeling van vakkennis én aan taalontwikkeling bij hun studenten – bij voorkeur geïntegreerd. Om hbo-docenten hierin te trainen zijn lessen van enkele van hun collega’s gefilmd als good practices.
DOCUMENT
De sector Beschermd Wonen en Maatschappelijke Opvang (BW/MO) heeft te maken met een groeiend aantal forensische cliënten. Er is behoefte aan een overzicht van best practices, do’s en don’ts in het methodisch handelen bij deze doelgroep. De vraag die we met dit onderzoek willen beantwoorden is: Welke best practices zijn er in de BW/MO-sector voor de begeleiding van en zorg aan forensische cliënten? In het huidige onderzoek zijn - na een literatuurverkenning - op systematische wijze de ervaringen van forensisch sociaal werkers en cliënten verzameld en bestudeerd. Dit werd op verschillende manieren gedaan in drie fases: Fase 1: Verkenning: groepsinterviews bij 15 BW/MO-instellingen Fase 2: Verdieping: 11 casuïstiekbesprekingen bij BW/MO-instellingen Fase 3: Uitwisseling: een onlinebijeenkomst (forensisch carrousel) De forensische doelgroep binnen de BW/MO bestaat voornamelijk uit mannen met multiproblematiek, zoals verslaving, agressie en psychiatrische problemen. Ze wonen in verschillende beschermde woonvormen met meer of minder zelfstandigheid en (ambulante) begeleiding. De belangrijkste best practices die professionals tijdens de verkenning noemden zijn: het bieden van een duidelijke structuur en heldere kaders, investeren in de werkalliantie (onder andere vanuit de presentiebenadering), goede samenwerking met ketenpartners met duidelijke afspraken over ieders taken en verantwoordelijkheden, herstelgericht werken aan kleine doelen, werken aan destigmatisering, werken met signaleringsplannen en risicotaxaties, zorgvuldig plaatsen van cliënten en de inzet van vrijwilligers en forensische ervaringsdeskundigen. Een deel van de instellingen plaatst forensische cliënten bij elkaar (geclusterd) omdat forensische expertise dan gerichter kan worden ingezet, andere instellingen plaatsen forensische cliënten bij andere cliënten (gespikkeld) om normalisering in de hand te werken. In de verdiepingsfase kwamen de volgende best practices aan de orde met betrekking tot ketensamenwerking: duidelijkheid scheppen over rollen en verantwoordelijkheden, de cliënt zelf laten beslissen bij uitstroom na detentie met bajes-uit begeleiding, en driegesprekken organiseren met toezichthouder, begeleider en cliënt. Best practices met betrekking tot krachtgericht werken zijn: duidelijke grenzen stellen, zoeken naar datgene waar de cliënt zelf regie op kan voeren en bekrachtigen wat iemand bereikt binnen het kader van de bijzondere voorwaarden. Overige best practices zijn: zorgvuldige matching van cliënt en vrijwilliger en werken aan destigmatisering op verschillende niveaus. Tijdens het forensisch carrousel is de bredere toepasbaarheid van de verzamelde best practices verkend. Werkzame elementen van goede ketensamenwerking, krachtgericht en herstelgericht werken in relatie tot risico’s en probleemgedrag, de inzet van vrijwilligers en ervaringsdeskundigen en werken aan destigmatisering werden breed onderkend, maar er zijn ook uitdagingen. Deskundigheidsbevordering is daarmee zowel een best practice als een aanbeveling.
MULTIFILE
The content in this document is the result of a two-year project on blended learning in the initial teacher training programme of INHOLLAND University for Professional Education. Research and design of innovative learning practices was conducted by the INHOLLAND Centre for eLearning. This document offers a conversational framework for further discussion on (re-)design of learning practices based on blended learning and should not be regarded as a scientific article. Underlying research reports and articles on the subject are available through the Centre for e-learning.
DOCUMENT
This paper assesses the impact of perceived HRM practices on organisational citizenship behaviour (OCB) and whether leader membership exchange (LMX) mediates this relationship. The required research data were retrieved from four different departments within a logistics and supply chain management organisation. The results show that there is a significant relationship between the HRM practices as perceived by a subordinate and their level of organisational citizenship behaviour. The relationship that subordinates have with their frontline manager (LMX) acts as a significant mediator. In the final section, of this paper the findings are discussed and recommendations for future research and practical implications are given.
DOCUMENT
This dissertation presents the results of a research project on unraveling the dynamics of facilitating workplace learning through pedagogic practices in healthcare placements. Supervisors are challenged to foster safe learning opportunities and fully utilize the learning potential of placement through stimulating active participation for students while ensuring quality patient care. In healthcare placements, staff shortages and work pressure may lead to stress when facilitating workplace learning. Enhancing pedagogic practices in healthcare placements seems essential to support students in challenging experiences, such as emotional challenges. This dissertation proposes approaches for optimizing learning experiences for students by highlighting the value of day-to-day work activities and interactions in healthcare placements, and shedding light on agency in workplace learning through supervisor- and student-strategies.
DOCUMENT
Hoofdstuk 15 15.1 Introduction 15.2 An international law perspective 15.3 The American position 15.4 International human rights developments 15.5 Effective remedy and reparations 15.6 Reflections References In the international arena there are some encouraging developments in relation to accountability and transparency for the use of armed drones. It is increasingly recognized that remote pilotless aircraft have become part of modern warfare, and that sometimes they are also used outside the context of armed conflict. Subsequently, both international humanitarian and human rights law can apply. The issue of access to justice, however, receives less explicit socio-political attention. Victims of armed remote pilotless aircraft strikes meet countless challenges in effectuating their right to an effective remedy. Often even a formal recognition that a strike has taken place is lacking. Furthermore, the states involved fail to publicly release information about their own investigations. This makes it difficult for those affected to substantiate their status as a victim and seek justice, including reparations. The international community should, in addition to urging involved states to independently and impartially investigate all armed drone strikes, ensure that access to an effective remedy for civilian victims, whether on an international, transnational or national level, becomes a reality.
LINK
LINK