Factsheet Wellbeing@Work, Hoe vitaal zijn onze zorgprofessionals?
DOCUMENT
A growing number of higher education programmes in the Netherlands has implemented programmatic assessment. Programmatic assessment is an assessment concept in which the formative and summative function of assessment is intertwined. Although there is consensus about the theoretical principles of programmatic assessment, programs make various specific design choices, fitting with their own context. In this factsheet we give insight into the design choices Dutch higher education programmes make when implementing programmatic assessment.
DOCUMENT
Binnen het project Je Brein de Baas?! ‘Stress onder controle’ is onderzocht wat de ervaring van leerlingen en docenten in het voortgezet onderwijs is met het lespakket Je Brein de Baas?! ‘Stress onder controle’. De resultaten hiervan staan in deze factsheet.
DOCUMENT
Videos can enrich the learning environment in a variety of ways, adding value to the learning process. Using videos brings benefits not only to students but also to you as the lecturer. The Research Group Teaching, Learning & Technology conducts research into the use of video in the learning processes. This handbook explains what you have to do if you want to use the various types of video.
DOCUMENT
Factsheet Stuurgroep Ondervoeding. Winnaar posterprijs VoedingNL congres 2019.
DOCUMENT
Factsheet Stuurgroep Ondervoeding. Winnaar posterprijs VoedingNL congres 2019.
DOCUMENT
Peerreview is a learning activity in which students give eachother feedback. Research shows that peerreview can effectively support a learning process, but only if it is well organized. The research group Teaching, Learning & Technology conducts research into the effective use of peerreview in learning processes. This factsheet discusses the organization of peerreview, also known as ‘scripting’ of peerreview. Our research has resulted in a seven-step script. Each step indicates who does what, and where.
DOCUMENT
Een groeiend aantal opleidingen in het hoger beroepsonderwijs heeft programmatisch toetsen geïmplementeerd. Programmatisch toetsen is een toetsconcept waarin de formatieve en summatieve functie van toetsen wordt verweven. Hoewel er consensus is over de theoretische principes van programmatisch toetsen, maken opleidingen verschillende concrete ontwerpkeuzes, passend bij hun eigen context. Deze factsheet geeft de resultaten van een NRO-overzichtsstudie (projectnummer 40.5.22945.016). We geven inzicht in 11 ontwerpkeuzes die opleidingen maken tijdens het implementeren van programmatisch toetsen.
DOCUMENT
In deze factsheet lees je over de rol van het netwerk in de identiteitsontwikkeling van meisjes en jonge vrouwen (meiden). Ook lees je hoe het meidenwerk meer gebruik kan maken van het netwerk om eraan bij te dragen dat meiden (leren) zelf vormgeven aan hun leven als deel van de samenleving. Aanleiding hiervoor zijn vragen van het meidenwerk over hoe deze omgevingen van invloed zijn op het (leren) zelf vormgeven aan het eigen leven en wat voor invloed het meidenwerk hierop heeft.
DOCUMENT
Factsheet waarin de resultaten zijn gevisualiseerd van het tweejarige praktijkgerichte onderzoek 'samen zien, samen doen, jongerenwerkers aan zet tegen armoede en schulden' , uitgevoerd door de lectoraten Youth Spot en Armoede Interventies van de Hogeschool van Amsterdam in samenwerking met 15 jongerenwerkorganisaties. Het onderzoek is mededegefinancierd door Nationaal Regieorgaan Praktijkgericht Onderzoek SIA, onderdeel van NWO (Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek).
DOCUMENT
Jongeren ervaren in toenemende mate schoolstress en prestatiedruk. Een deel van hen kan hierdoor (tijdelijk) niet naar school, zoals blijkt uit een groeiend aantal verzuimmeldingen en thuiszitters. In sommige gevallen lopen de problemen zo hoog op dat er jeugdhulp nodig is. Het onderzoeksproject Mentaal Kapitaal van de Regionale Kenniswerkplaats Jeugd en Gezin Centraal heeft als doel kennis te vergroten omtrent de oorzaken en oplossingsrichtingen voor deze schoolgerelateerde problematiek. In deze factsheet worden de bevindingen van de eerste deelstudie beschreven, waarin werd onderzocht welke risico- en beschermende factoren een rol spelen bij ongezonde schoolstress, prestatiedruk, schoolverzuim/thuiszitten en schooluitval.
DOCUMENT