For the needs analysis, an assessment of the national (and local) status quo in the area of Healthy Ageing, specifically towards Active and Healthy Lifestyles. This status quo will serve as important starting point for the exploration of a potential shared goal of the local community of practice. This needs analysis report includes generic sections towards definitions and methodologies, and an introduction towards the topics assessed. Secondly, national/ local chapters will outline the situation in the communities of Groningen (the Netherlands), Odense (Denmark), Malaga (Spain), Kaunas (Lithuania) and Cascais (Portugal). Within each local COP chapter the partners taking part of the COP are described and the shared goals illustrated. These shared goals are: COP Groningen: “stimulating a Healthy environment (physical & social) with focus on physical activity”. COP Odense: “further develop and educate professionals who work on stimulating physical activity in community dwelling older adult”’. COP Malaga: “developing, implementing and evaluating outdoor fitness” COP Kaunas: “to provide opportunities for primary school children and Kaunas district community members older than 50 more opportunities for exercising and physical activity” COP Cascais: “develop, organize for and together with the stakeholders and end users (youngsters from 12-24 years old) activities focused on healthy lifestyle (e.g., healthy cooking workshops, parent-child physical activities etc.) embedded in approach GERAÇÃO S+ “.
Oratie over het commercialiseringsproces op sportgebied, uitgesproken op 18 oktober 2006 bij de openbare aanvaarding van het ambt van bijzonder hoogleraar op het vakgebied van de Sportontwikkeling aan de Universiteit Utrecht in de faculteit Rechtsgeleerdheid, Economie, Bestuur en Organisatie, departement Bestuurs- en organisatiewetenschappen.
Beschrijving van de ontwikkelingen in de sport vanuit het perspectief van zowel de markt als de overheid, met daarbij bespreking van enkele problemen en dilemma’s. Daarna wordt op zoek gegaan naar een concept van sportief ondernemerschap dat past bij de toename van sportbusiness, vanuit zowel de overheid als de markt. Er wordt afgesloten met de positionering en de plannen van het lectoraat met betrekking tot onderwijs en onderzoek.