The world of electric mobility and charging infrastructure has accelerated in recent years: from a start-up to a mature market. During the last decade, researchers at Amsterdam University of Applied Sciences have contributed to making the rollout and use of charging infrastructure smarter. By analysing data, simulating future scenarios, testing in practice and developing the necessary hardware, a step towards a mature market has been taken.In this book, we give you insight into this research, focusing on the last five years in which the Future Charging research project took place. We wish you a lot of reading pleasure and inspiration in order to jointly take the next step towards a zero-impact world through mobility.
DOCUMENT
Be energy future proof: - So, be energy future proof, you do now no how. - Include legislation in this but do not rely on legislation as a guide line. - Base your future-proof energy system on the trends and prepare for that. - But be aware: this ain’t easy.
DOCUMENT
By use of a literature review and an environmental scan four plausible future scenarios will be created, based on the research question: How could the future of backpack tourism look like in 2030, and how could tourism businesses anticipate on the changing demand. The scenarios, which allow one to ‘think out of the box’, will eventually be translated into recommendations towards the tourism sector and therefore can create a future proof company strategy.
DOCUMENT
Mobiliteit zorgt voor bereikbaarheid van producten, diensten en mensen, maar mag niet ten koste gaan van de leefbaarheid van onze dorpen en steden. Mobiliteit van de toekomst moet schoner, stiller, efficiënter en veiliger, en dan ook nog betaalbaar en inclusief zijn voor burgers, bedrijven en de samenleving als geheel. In de SPRONG-groep Future-proof Automotive SoluTions (FAST) opereren Fontys en Hogeschool Arnhem Nijmegen als kern van een consortium met bedrijven, kennisinstellingen en regionale overheden. Zes lectoraten van Fontys en HAN gaan samen aan de slag. Kennis over voertuigtechniek en intelligente mobiliteit van Fontys en HAN wordt samengebracht met expertise over logistiek, bedrijfskunde, creatieve economie (verwaarding, lange-termijn-denken, verbeeldingskracht), sociale impact van mobiliteitsinnovaties, recht en ethiek. Doel Het doel van SPRONG-groep FAST is de doorgroei en versterking van een multidisciplinaire onderzoeksgroep tot een krachtige SPRONG-groep die bijdraagt tot een versnelling van de transitie naar emissieloze, autonome mobiliteitssystemen voor collectief personenvervoer en goederenvervoer. Beoogd wordt bij te dragen aan maatschappelijke uitdagingen rondom energietransitie, het verlagen van CO2 en NOx emissies door mobiliteit en transport, alsook aan het verbeteren van het concurrerend vermogen van de Nederlandse economie in de betrokken sectoren door in impactvolle projecten de synergie tussen beroepspraktijk, onderzoek en onderwijs te versterken. Focus De inhoudelijke focus van de SPRONG-groep richt zich op het collectief personenvervoer en goederenvervoer, van voertuigtechniek tot logistieke systemen, met aandacht voor veranderende verdienmodellen. De methodologische focus ligt bij het inzetten van digitale technologie voor multidisciplinair onderzoek en co-creatie met overheid, bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties. Hiertoe wordt een gezamenlijk Virtual Mobility Lab gestart waar onderwijs, onderzoek en bedrijfsleven samenwerken met behulp van digitale tools, zoals Digital Twins, Business-Proces-Modeling en Technology Impact-Tools. Hiermee is het mogelijk om de impact te bestuderen van (technologische) vernieuwing bij het product op mens en omgeving (en vice-versa) alsook de gevolgen voor de betrokken stakeholders.
The overarching aim of the project is to contribute to the development of a sustainable, inclusive and just EU leisure, tourism and hospitality ecosystems, and will be achieved through three interrelated objectives:Create a body of knowledge and theoretical foundations, related to the application of land, capital and financial resources, to develop resilient and future-proof tourism destinations and tourism and travel businesses;Develop conceptual models that contribute towards collective models of resilience in tourism destinations and tourism and travel businesses and are based on equitable use of labour, land and natural resources and financial capital;Propose, through approved EU funding, interventions and applications towards new models of tourism destination management and corporate governance, that use sustainable parameters of success (regeneration of biodiversity and nature, improved human welfare of residents at destinations, social and environmental returns).The Project will lead to a series of research proposals that allows the consortium partners to address urgent societal challenges in Europe. During the project timeline, partners will disseminate findings and search for engagement by public and private actors. Ongoing collaboration and knowledge exchange with key industry actors will improve the resilience capacity of destinations through education, skill development, and co-creation of knowledge. Building resilience through tourism is not just an opportunity but a necessity in the face of global environmental and social challenges. The project will establish theoretical foundations for transitioning towards more resilient and environmentally and socially just ecosystems in the leisure, tourism, and hospitality sectors, aiming to shift the industry’s priorities from short-term gains to long-term sustainability. The project supports international collaboration by facilitating university staff mobility and involving students with diverse cultural, industry, and academic backgrounds and experiences. The successful application and completion of the project will strengthen the consortium's capacities and facilitate the ongoing international dialogue through the Resilient Tourism Ecosystems Lab (RTEL), consequently leading to future collaborative EU grant applications.