Some of the most valuable companies in the world accumulated their fortunes as a result of a business model innovation built upon matured technologies. Now the majority of them are investing and shifting their focus to the development of new technologies such as AI, blockchain and genetic editing. If an organization is to remain profitable, it needs to be able to quickly adjust its structure to the rapidly changing context. We contend that a way to do so is to build an organizational structure that is conductive to both generative and evaluative prototypes. We report on our action research with a leading European airline following the transformation of a team of four into a new department, through the lenses of continuous prototyping. We then propose an initial framework that conceptualises organizational prototypes and provides a rational and systematic way of approaching the devising of such. Finally, we outline several directions for further research. https://doi.org/10.33114/adim.2019.07.227 LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/christine-de-lille-8039372/
DOCUMENT
Naast de vele publicaties in de media en het materiaal, dat de leveranciers van EIS-pakketten verspreiden, hebben vorig twee onafhankelijk van elkaar opererende werkgroepen onderzoeksrapportages uitgebracht over de praktijkervaringen met Executive Information Systems (EIS) in Nederland.
DOCUMENT
Gedrag van grote groepen mensen speelt een belangrijke rol in zowel het ontstaan en in stand houden van de problemen op het gebied van gezondheid en energie en milieu, als ook in de oplossing er van. De overheid, bedrijven en organisaties willen burgers, consumenten en werknemers aanzetten tot het maken van duurzame en gezonde keuzes. Zij doen daarbij een beroep op ondernemers in de creatieve industrie. Enkele best practices maken het aannemelijk dat fysieke producten zeer geschikt zijn om mensen op de juiste plaats en het juiste moment in actie te laten komen. De wetenschappelijke onderbouwing van de werking is echter nauwelijks voorhanden. Communicatie-, ontwerp- en adviesbureaus (bureaus) willen weten hoe je door de inzet van een passende strategie van overtuiging en sociale invloed (persuasief principe) op het juiste moment en op de juiste plaats (touchpoint) gedrag kunt beïnvloeden.
DOCUMENT