Het doel van het project is om samen met HHU-partners te onderzoeken welke vaardigheden de (toekomstige) zorg- en welzijnsprofessional van de toekomst nodig heeft (fase 1) en komen tot oplossingsrichtingen om deze professionals goed toe te rusten (fase 2). Dit resulteert in een plan van aanpak. Hierbij zijn de volgende onderzoeksvragen en beoogde eindresultaten geformuleerd. Voor fase één is de vraag: Wat hebben (toekomstige) zorg- en welzijnsprofessionals nodig om de zorg van de toekomst te leveren en wat is hierop van invloed? Met als beoogd eindresultaat een overzicht van vaardigheden die de zorg- en welzijnsprofessional van de toekomst nodig heeft, en waarbij de gemeenschappelijke opgave van zorg en welzijn helder is geworden. De vraag voor fase twee is welke oplossingsrichtingen bijdragen aan het goed toerusten van deze professionals. Hierbij wordt uiteindelijk een plan van aanpak opgeleverd met oplossingsrichtingen.
DOCUMENT
Hoe staat het er voor met de verloren generatie?
DOCUMENT
In dit boek komen vijf generaties in Nederland aan het woord. Het boek begint met een overzicht van theorie en methodologie omtrent generatie-onderzoek. Vervolgens schetsen we een beeld van de periodes waarin de vijf generaties opgroeien. Hiermee wordt een terugblik op de 20ste eeuw geworpen. Hierna worden tal van thema's besproken, zoals onderwijs, werk, vrije tijd, politieke deelname, opvoeding.
DOCUMENT