Revolutionary advances in technology have been seen in many industries, with the IIoT being a prime example. The IIoT creates a network of interconnected devices, allowing smooth communication and interoperability in industrial settings. This not only boosts efficiency, productivity, and safety but also provides transformative solutions for various sectors. This research looks into open-source IIoT and edge platforms that are applicable to a range of applications with the aim of finding and developing high-potential solutions. It highlights the effect of open-source IIoT and edge computing platforms on traditional IIoT applications, showing how these platforms make development and deployment processes easier. Popular open-source IIoT platforms include DeviceHive and Thingsboard, while EdgeX Foundry is a key platform for edge computing, allowing IIoT applications to be deployed closer to data sources, thus reducing latency and conserving bandwidth. This study seeks to identify potential future domains for the implementation of IIoT solutions using these open-source platforms. Additionally, each sector is evaluated based on various criteria, such as development requirement analyses, market demand projections, the examination of leading companies and emerging startups in each domain, and the application of the International Patent Classification (IPC) scheme for in-depth sector analysis.
MULTIFILE
MKB-winkeliers worden geconfronteerd met een teruglopend aantal winkelbezoekers, waardoor omzetten dalen en hun voortbestaan in het gedrang komt. Door online concurrentie en veranderend consumentengedrag dalen het aantal winkelbezoekers en de omzet. Om het tij te keren willen MKB-winkeliers meer kennis opdoen over de mogelijkheden die innovatieve technologie hen biedt om meer winkelbezoekers aan te trekken. Uit de vraagarticulatie is gebleken dat zowel de winkeliers als technologiepartijen uit het MKB het meeste verwachten van vier soorten technologie: een mobile loyalty app, interactieve digitale schermen, locatie-specifieke berichten (geofencing) en augmented reality. Over deze innovatieve technologieën willen zij meer kennis op doen. In dit project onderzoeken we het effect van deze vier technologieën in twee verschillende winkelgebieden: de Beethovenstraat en het Hallenkwartier in Amsterdam. De centrale onderzoeksvraag van dit project luidt: “Hoe en in welke mate leidt de inzet van diverse innovatieve technologieën (mobile loyalty app, interactieve digitale schermen, geofencing, en augmented reality) tot een hoger aantal winkelbezoekers?” Om deze vraag te kunnen beantwoorden zijn vier deelvragen geformuleerd, die aan de hand van vier samenhangende werkpakketten samen met consortiumpartners via praktijkgericht onderzoek zullen worden beantwoord. De kern van het consortium bestaat uit de Hogeschool van Amsterdam, Stad&Co, acht winkeliers en vijf technologiepartijen. De nieuwe kennis die met dit project wordt gegenereerd over de mogelijkheden die innovatieve technologieën bieden om het aantal winkelbezoekers (en daarmee de omzet) te verhogen, is van grote waarde voor MKB-winkeliers in heel Nederland. De resultaten van het onderzoek worden daarom in een vijfde werkpakket via een te lanceren website gedeeld. Deze website bevat tevens een interactief raamwerk waarmee de winkelier wordt geholpen om een keuze voor technologie te maken (keuzehulp) en een overzicht van (op het MKB gerichte) leveranciers van de diverse technologieën, zodat winkeliers en technologiebedrijven elkaar in de toekomst beter kunnen vinden.