ObjectiveRepeated practice, or spacing, can improve various types of skill acquisition. Similarly, virtual reality (VR) simulators have demonstrated their effectiveness in fostering surgical skill acquisition and provide a promising, realistic environment for spaced training. To explore how spacing impacts VR simulator-based acquisition of surgical psychomotor skills, we performed a systematic literature review.MethodsWe systematically searched the databases PubMed, PsycINFO, Psychology and Behavioral Sciences Collection, ERIC and CINAHL for studies investigating the influence of spacing on the effectiveness of VR simulator training focused on psychomotor skill acquisition in healthcare professionals. We assessed the quality of all included studies using the Medical Education Research Study Quality Instrument (MERSQI) and the risk of bias using the Cochrane Collaboration’s risk of bias assessment tool. We extracted and aggregated qualitative data regarding spacing interval, psychomotor task performance and several other performance metrics.ResultsThe searches yielded 1662 unique publications. After screening the titles and abstracts, 53 publications were retained for full text screening and 7 met the inclusion criteria. Spaced training resulted in better performance scores and faster skill acquisition when compared to control groups with a single day (massed) training session. Spacing across consecutive days seemed more effective than shorter or longer spacing intervals. However, the included studies were too heterogeneous in terms of spacing interval, obtained performance metrics and psychomotor skills analysed to allow for a meta-analysis to substantiate our outcomes.ConclusionSpacing in VR simulator-based surgical training improved skill acquisition when compared to massed training. The overall number and quality of available studies were only moderate, limiting the validity and generalizability of our findings.
LINK
In dit boek vindt u een beknopte weergave van de ideeën en plannen behorende bij de eerste twee lectoraten van het Kenniscentrum voor Procesinnovatie. In het eerste deel behandelt lector Extended Enterprise Studies Johan Versendaal het concept van de extended enterprise en belangrijke aandachtsgebieden daarbij zoals inkoopvolwassenheid, procesdenken, en e-business ontwikkelingen. Het succes van een extended enterprise is voor een groot deel afhankelijk van de kwaliteit van de architectuur en architecten die de bedrijfsvoering ondersteunen. Dit is dan ook het thema van het tweede deel van dit boek. Hierin neemt lector Architectuur voor Digitale Informatiesystemen Wiebe Wiersema u mee op een tocht die gaat van de opkomst van architectuur tot de knelpunten die zich voordoen binnen het hedendaagse informaticaonderwijs
DOCUMENT
Digitale architectuur wordt beoefend door digitale architecten. Deze digitale architecten spelen een cruciale rol in het tijdig en betrouwbaar realiseren van IT-oplossingen. De Nederlandse godfather van IT Edsger Dijkstra zei in 1962 bij zijn inaugurele rede (Dijkstra, 1962): “Wij hebben geen betere machines omdat wij geen betere machines verdienen.” De achterliggende oorzaak, betoogde hij, was dat fabrikanten precies bouwden wat de kopers vroegen zonder dat de kopers in enige mate geremd werden door de beperkingen van de technologie. Dit gebeurde onder het motto “In order to live we must sell. And we must sell to perfect idiots". Het onderliggende probleem is dat de vertaling van de wensen van de klant in een werkend compromis niet is geslaagd. Dit is exact het pijnpunt, waar de digitale architect een cruciale rol. speelt. Een kundig architect is in staat met zijn omgeving tot een compromis te komen dat voor alle belanghebbenden acceptabel is. Alternatief is dat niet tot bouw besloten wordt. De vastlegging van het ontwerp van dat compromis gebeurt in de digitale architectuur en ontwerpdocumentatie van de oplossing.
DOCUMENT