This study examines how philanthropic foundations develop innovative approaches to grant-making by collaborating with social entrepreneurs who are embedded in marginalized communities. Traditionally, foundations award grants that meet predetermined strategic objectives that support their theories of change. However, this study explores an alternative approach known as participatory grant-making, in which philanthropic foundations cede control over strategy and finance by adopting an innovative approach that is based more on trust and collaboration. By analyzing in-depth interviews from 16 executives, directors, and social entrepreneurs in the United States, we demonstrate how participatory grant-making constitutes a social innovation that inverts traditional power dynamics in the philanthropic field by enhancing legitimacy, and thereby facilitating a more interconnected, inclusive, and equitable approach to solving social problems. This article demonstrates how the implementation of participatory grant-making programs can help to counter the increasing criticisms levied at traditional approaches to grant-making.
DOCUMENT
Grant legt de nadruk op de verschillen tussen docenten bij het behandelen van een onderwerp. Die verschillen bestaan als het gaat om de inhoud en de didactische aanpak van de stof. Het onderwerp waarbij Grant dit onderzocht was de burgerrechtenbeweging in de V.S. vanaf de jaren ‟50. Grant heeft twee doelen met zijn artikel. Ten eerste wil hij kijken naar hoe docenten denken over de stof en hun mening over de mogelijkheden van scholieren om te begrijpen waarom ze een bepaalde leermethode toepassen. Daarnaast wil hij de gevolgen die dit heeft voor onderwijsbeleid en professionele ontwikkeling van docenten in kaart brengen. Hoe docenten denken over een bepaald onderwerp en hoe zij denken over de mogelijkheden van hun leerlingen heeft volgens Grant gevolgen voor de door de docent in de les gehanteerde onderwijsmethode. De standplaatsgebondenheid van de docent wordt onder andere bepaald door de visie van de docent op de stof en op zijn leerlingen
DOCUMENT
De implementatie van blended learning – waarbij fysiek leren wordt gecombineerd met online leren – staat bij veel onderwijsinstellingen hoog op de agenda, om activeren, intensiveren, flexibiliseren, differentiëren en/of personaliseren mogelijk te maken (Bos, 2022). Als gevolg hiervan krijgt de online leeromgeving binnen onderwijsinstellingen een steeds nadrukkelijkere rol. Om te komen tot betekenisvol leren in deze online leeromgeving (vaak in de vorm van een leermanagementsysteem, ook wel LMS genoemd), is het belangrijk dat studenten hierin actief aan de slag gaan met de aangeboden onderwijsinhoud en geïnteresseerd en gemotiveerd zijn om dit te (gaan) doen (Michael, 2006; Alhazmi & Rahman, 2012; Derboven et al., 2017; Grant-Smith et al., 2019). Echter, in de praktijk blijkt dat lang niet altijd sprake is van deze gewenste student engagement. Bijlage 1: Dit artikel geeft de resultaten weer van een onderzoek naar mogelijkheden om student engagement in het LMS te vergroten. Deze resultaten zijn tevens samengevat in twee overzichtelijke infographics. Bijlage 2: Infographic 1 omvat het gehele overzicht van de (mogelijk) te implementeren ontwerpprincipes. Bijlage 3: Infographic 2 bevat een stappenplan voor docenten om hun LMS te analyseren en te optimaliseren (laaghangend fruit).
MULTIFILE
MULTIFILE
De implementatie van blended learning – waarbij fysiek leren wordt gecombineerd met online leren – staat bij veel onderwijsinstellingen hoog op de agenda, om activeren, intensiveren, flexibiliseren, differentiëren en/of personaliseren mogelijk te maken (Bos, 2022). Als gevolg hiervan krijgt de online leeromgeving binnen onderwijsinstellingen een steeds nadrukkelijkere rol. Om te komen tot betekenisvol leren in deze online leeromgeving (vaak in de vorm van een leermanagementsysteem, ook wel LMS genoemd), is het belangrijk dat studenten hierin actief aan de slag gaan met de aangeboden onderwijsinhoud en geïnteresseerd en gemotiveerd zijn om dit te (gaan) doen (Michael, 2006; Alhazmi & Rahman, 2012; Derboven et al., 2017; Grant-Smith et al., 2019). Echter, in de praktijk blijkt dat lang niet altijd sprake is van deze gewenste student engagement. Deze resultaten zijn samengevat in twee overzichtelijke infographics. Bijlage 1: Infographic 2 bevat een stappenplan voor docenten om hun LMS te analyseren en te optimaliseren (laaghangend fruit). Bijlage 2: Infographic 1 omvat het gehele overzicht van de (mogelijk) te implementeren ontwerpprincipes. Bijlage 3: Dit artikel geeft de resultaten weer van een onderzoek naar mogelijkheden om student engagement in het LMS te vergroten.
MULTIFILE
De implementatie van blended learning – waarbij fysiek leren wordt gecombineerd met online leren – staat bij veel onderwijsinstellingen hoog op de agenda, om activeren, intensiveren, flexibiliseren, differentiëren en/of personaliseren mogelijk te maken (Bos, 2022). Als gevolg hiervan krijgt de online leeromgeving binnen onderwijsinstellingen een steeds nadrukkelijkere rol. Om te komen tot betekenisvol leren in deze online leeromgeving (vaak in de vorm van een leermanagementsysteem, ook wel LMS genoemd), is het belangrijk dat studenten hierin actief aan de slag gaan met de aangeboden onderwijsinhoud en geïnteresseerd en gemotiveerd zijn om dit te (gaan) doen (Michael, 2006; Alhazmi & Rahman, 2012; Derboven et al., 2017; Grant-Smith et al., 2019). Echter, in de praktijk blijkt dat lang niet altijd sprake is van deze gewenste student engagement. Deze resultaten zijn samengevat in twee overzichtelijke infographics. Bijlage 1: Infographic 1 omvat het gehele overzicht van de (mogelijk) te implementeren ontwerpprincipes. Bijlage 2: Infographic 2 bevat een stappenplan voor docenten om hun LMS te analyseren en te optimaliseren (laaghangend fruit). Bijlage 3: Dit artikel geeft de resultaten weer van een onderzoek naar mogelijkheden om student engagement in het LMS te vergroten.
MULTIFILE
Full text via link. In September 2015, a four year project on the working alliance with mandated clients started. The project was facilitated by a RAAK-PRO grant of the Dutch Organisation of Scientific Research (NWO) and carried out by researchers of the University of Applied Sciences Utrecht. The project has been set up throughout several areas of the forensic social field: probation, labor reintegration, debt counseling, social care and youth services. The idea came as a response to the ambivalent feelings professionals in mandated contexts express regarding the combination of controlling and coaching tasks they need to employ. They sometimes struggle with ‘hybrid working’ in one-to-one supervision with clients. Professionals claim they need theory-based knowledge on how to build a working alliance with mandated clients on which they can build their daily practice.
LINK
It is argued that pop music has long been locked up in the exploitation phase. Boring, more boring and even more boring seems to be the motto, and only extreme, as now boring monotonous hip hop from Chicago / London - called drill - in which "respect" is enforced by the real killing in quarrels between rival gangs, explores the border. For the rest, contemporary pop music is exploitation, until we learn to listen differently to the many talents that remain undiminished and we grant them the adventure of musical or scientific exploration.
MULTIFILE
An installation based on the research for the last book in the Ebifananyi series. The book presents a largely visual social biography of the photograph Henry Morton Stanley made in 1875 of Ssekabaka Muteesa 1 of Buganda and his chiefs. The group portrait is one of the first photographs made in the territory currently known as Uganda. The social biography I made is partly based on historical sources and partly ‘written’ in the form of a chain of responses to and interpretations of those historical sources. These responses and interpretations were, as a result of my interest in the photograph, made in 2016 and 2017 by (mostly Ugandan) artists.This installation is what you could call a spatial assemblage. It includes prints, collages, projections and a book. All of these components show – or are directly related to – the pictures made by explorers John Hanning Speke and James Augustus Grant during and around their visit to Muteesa, thirteen years before Stanley made the photograph. Considering Speke’s and Grant’s drawings gives an insight into the appreciation for pictures on the side of the Baganda and the use of these same visual materials by the visitors. It helps to understand the context in which Stanley brought out a camera to make a ‘drawing with light’ that Muteesa and his chiefs may never have had a chance to see themselves.The title “My Guide Through Africa” is taken from words jotted down by James Augustus Grant on the cover of an instruction book on how to make watercolours. He carried the book with him on his journey through ‘Africa’. As this book was a ‘Guide’, so are the drawings made by him and his colleague. Now that we know them, we cannot avoid for our gaze to be moulded by journal notes and drawings made in the 19th century.Recent responses to the historical pictures were made by Violet Nantume, Herman van Hoogdalem, Stella Atal and me (in collaboration with R. Canon Griffin). Additional thoughts about components of the installation can be found in this blogpost and of course in “Ebifananyi 8, Ekifananyi Kya Muteesa – The King has been pictured (by many)” (for sale online in a set with three or all seven other books in the series here).The installation is part of the group show ‘Dwell Act Transform’ on artistic research in the North (of the Netherlands). The historical materials presented are part of the collections of the Royal Geographical Society (Speke), National Library of Scotland (Grant) and The Ugandan Society (Stanley’s and Speke’s books).
LINK
African citizens are increasingly being surveilled, profiled, and targeted online in ways that violate their rights. African governments frequently use pandemic or terrorism-related security risks to grant themselves additional surveillance rights and significantly increase their collection of monitoring apparatus and technologies while spending billions of dollars to conduct surveillance (Roberts et al. 2023). Surveillance is a prominent strategy African governments use to limit civic space (Roberts and Mohamed Ali 2021). Digital technologies are not the root of surveillance in Africa because surveillance practices predate the digital age (Munoriyarwa and Mare 2023). Surveillance practices were first used by colonial governments, continued by post-colonial governments, and are currently being digitalized and accelerated by African countries. Throughout history, surveillance has been passed down from colonizers to liberators, and some African leaders have now automated it (Roberts et al. 2023). Many studies have been conducted on illegal state surveillance in the United States, China, and Europe (Feldstein 2019; Feldstein 2021). Less is known about the supply of surveillance technologies to Africa. With a population of almost 1.5 billion people, Africa is a continent where many citizens face surveillance with malicious intent. As mentioned in previous chapters, documenting the dimensions and drivers of digital surveillance in Africa is
MULTIFILE