This research was commissioned by the province of Groningen. The province of Groningen asked the question how the quality her bus stop data could be improved.The province of Groningen is ultimately responsible for public transport. The public transport bureau is set up in 2005 to arrange bus transportation. The management of the bus stops, however, is in the hands of the regional and local authorities. The province manages the bus stops along the provincial highways The municipalities are responsible for the other bus stops in the province. The staff who manage the bus stops are called road authorities. Also on this domain the County has to do with laws and policies. The province of Groningen states in its strategic Information plan that it will focus on the quality of its information in the coming years. The different activities within the bus stop management provide different, complex information flows. The complexity has to do with the province that distributes the tasks through several departments and works together with several external partners in the chain.Research, commissioned by the province of Groningen. The province of Groningen asked the question how the quality her bus stop data could be improved.
MULTIFILE
This report relates to the Horizon 2020 project entitled ‘Making City’. The report was conducted by the Hanze University of Applied Sciences to the benefit of theMunicipality of Groningen and other consortium partners in the Making City project and addresses the legal impediments that may arise when creating and achieving a Positive Energy District (PED). In doing so, it specifically addresses the situation in the city of Groningen and the legal framework of the Netherlands.This report highlights legal developments of (upcoming) EU and mostly Dutch legislation related to a PED, such as the Collective Heat and Supply Act (Warmtewet) and the Environmental Act. Moreover, smart contracts used in the Block chain technology is discussed and a chapter on Intellectual Property legislation is included which becomes relevant when using new innovations and technologies. Furthermore, it identifies certain legal barriers that emerged in the establishment of the Groningen PED.
DOCUMENT
Om haar doelstellingen te behalen en op professionele wijze om te gaan met haar vastgoed wil het Vastgoedbedrijf van de gemeente Groningen op een innovatieve manier gaan sturen op de maatschappelijke vastgoedportefeuille. Het gebruik van data en informatietechnologieën, oftewel datagedreven werken en sturen geeft inzicht in de effectiviteit en efficiëntie van de portefeuille. Deze roadmap omvat, naast een theoretisch kader, een stappenplan waarmee het proces naar data-gedreven vastgoedsturing wordt beschreven. Uitgangspunt hierbij is stapsgewijs uitvinden aangezien datagedreven vastgoedsturing vraagt om een andere manier van denken en doen. Er worden actionable insights gecreëerd zodat strategisch sturen mogelijk wordt. Het te ontwikkelen datamodel vormt de basis voor het aangaan van de dialoog, het nemen van beslissingen en het opstellen van lange termijndoelen. De uitkomst is een datamodel voor een proactieve, wendbare, toekomstbestendige organisatie die in staat is in te spelen op een veranderende omgeving en stuurt op een zo hoog mogelijk maatschappelijk rendement.De opkomst van Big Data en vooral Smart Data stelt ons in staat om op een andere manier inzicht te verkrijgen in wat er in de toekomst gaat gebeuren en hierin te sturen. Smart Cities, slimme apparaten en andere voorbeelden van Internet of Things - niet alleen mensen zijn online, maar ook dingen - genereren waardevolle data en maken dat dit eenvoudig gedeeld kan worden. En de introductie van Blockchain in het vastgoed zorgt bijvoorbeeld voor een andere manier van waardeoverdracht (Veuger, 2017). Het zijn voorbeelden van de inzet van data en technologische mogelijkheden die zorgen voor grote veranderingen en invloed hebben op en potentiële waarde - transparanter, professioneler, objectiever - hebben voor de vastgoedwereld. Maar hoe kan de gemeente Groningen nieuwe data en informatietechnologieën gebruiken om strategisch te sturen op de maatschappelijke vastgoedportefeuille?
MULTIFILE