The purpose of this study is to provide a better insight into the impact of rebranding on stakeholders; the case for this study is the rebranding of the Hotel Management School (HMS). This research has explored how the stakeholders have experienced rebranding and how the rebranding has affected the brand identity, image and loyalty. A qualitative research method was used and data was gathered conducting semi-structured, face-to-face interviews with the students, staff and industry partners. The data illustrates that due to effective internal communication the employees were not affected by the rebranding. Nevertheless, the brand identity, image and loyalty did not have the same effect on the students and industry partners. Thus, it is recommended that HMS pay more attention to improving the communication, rebuilding and expansion of the brand identity.
MULTIFILE
New social actors have emerged with the social media. Among them, we highlightedthe digital influencers, people who have millions of online followers, andinduce them in favor or against products and brands to be consumed. Therefore,we aimed to analyze this endorsement process carried out by digital influencers intheir online profiles, having as research field the fitness market that encouragespeople to evaluate and work tirelessly in their bodies. We used the Semiotic ImageAnalysis to investigate the postings of three Brazilian digital fitness influencersand identified four categories that configure the post format: body exposure, bodyextension, interaction between influencer and brand/product, and interaction betweeninfluencer and followers. By means of these categories, we identified thatthese influencers act as brand avatars, creating an intense link with these products,exposing their bodies in advertisements and extending the meanings of theirgood shape to endorsed goods and services.
MULTIFILE
Het lectoraat Facility Management van Zuyd Hogeschool (14.000 studenten in Heerlen, Maastricht en Sittard) richt haar pijlen op praktijkonderzoek op 3 thema’s: Leegstand en herbestemming, leefbaarheid en circulaire inkoop. De keuze voor het onderzoeksthema ‘leegstand en herbestemming’ ligt voor de hand in een regio waar sprake is van demografische krimp, ontgroening en vergrijzing en er dus steeds meer publiek vastgoed leeg komt te staan. In dit artikel hanteren we de omschrijving van Marc van Leent (2012) om publiek vastgoed te duiden: Vastgoed dat initieel een publieke functie diende. Scholen, zorg gebouwen, kerken en cultuurhuizen vallen daarmee onder deze categorie. De vraag of het gebouw met privaat of publiek geld is gesticht, is in dezen dus van minder groot belang. Om de koppeling met de praktijk te versterken heeft het lectoraat Facility Management de samenwerking gezocht met Yask Facility Management. Zowel het literatuuronderzoek als het praktijkgedeelte heeft het lectoraat samen met Yask uitgevoerd. Een Master FREM studente uit 2017-2018 heeft de lead genomen bij het praktijkgedeelte en de symbiose tussen theoretische inzichten en praktijkervaringen voor haar rekening genomen, hetgeen uitmondde in haar Master FREM thesis: “Redevelopment approaches for vacant public real estate in the Netherlands”. Dit artikel beschrijft de aanleiding, het proces, de onderzoeksresultaten en de conclusies die daaraan verbonden zijn.
DOCUMENT