Human rights groups are increasingly calling for the protection of their right to privacy in relation to the bulk surveillance and interception of their personal communications. Some are advocating through strategic litigation. This advocacy tool is often chosen when there is weak political or public support for an issue. Nonetheless, as a strategy it remains a question if a lawsuit is strategic in the context of establishing accountability for indiscriminate bulk data interception. The chapter concludes that from a legal perspective the effect of the decision to litigate on the basis of the claim that a collective right to group privacy was violated has not (yet) resulted in significant change. Yet the case study, the British case of human rights groups versus the intelligence agencies, does seem to suggest that they have been able to create more public awareness about mass surveillance and interception programs and its side-effects
LINK
The increasing use of AI in industry and society not only expects but demands that we build human-centred competencies into our AI education programmes. The computing education community needs to adapt, and while the adoption of standalone ethics modules into AI programmes or the inclusion of ethical content into traditional applied AI modules is progressing, it is not enough. To foster student competencies to create AI innovations that respect and support the protection of individual rights and society, a novel ground-up approach is needed. This panel presents on one such approach, the development of a Human-Centred AI Masters (HCAIM) as well as the insights and lessons learned from the process. In particular, we discuss the design decisions that have led to the multi-institutional master’s programme. Moreover, this panel allows for discussion on pedagogical and methodological approaches, content knowledge areas and the delivery of such a novel programme, along with challenges faced, to inform and learn from other educators that are considering developing such programmes.
PurposePhysical stores are increasingly dependent on impulse visits and the impulse purchases of passers-by. Interactive advertising screens in store windows could help retailers increase impulse-visit urges and impulse-buying urges. However, the effects of interactive screens in physical surroundings have not been studied before. Therefore, this study aimed to examine the effect of interactive screens on impulse urges and gain insight into the underlying mechanism that explains the possible effect.Design/methodology/approachAn interactive screen was placed in a store window. Using three field experiments, we studied the effect of interactivity-level (high vs low) on the impulse-visit and impulse-buying urges of passers-by, and the mediating role of self-agency in these effects.FindingsHighly interactive (compared to less interactive) advertising screens in store windows positively affect impulse-visit and impulse-buying urges through self-agency. Retailers can therefore use interactive advertising screens to increase the number of impulse purchases if feelings of self-agency are activated.Originality/valueThis is the first study to examine the extent to which interactive screens in a store window enhance the impulse-visit and impulse-buying urges of passers-by and the mediating factor of these effects. By conducting three field experiments, we achieved a high external validity and managed to share very reliable results owing to the replication of the findings.
Veel Nederlandse bedrijven zijn internationaal actief op het gebied van conversational design en chatbots. Tegen de achtergrond van de goede reputatie die de Nederlandse creatieve industrie heeft, biedt dit mogelijkheden om als Nederlands bedrijfsleven op internationaal niveau een stevige positie te creëren. Dat kan alleen als bedrijfsleven, kennisinstellingen en de overheid met elkaar samenwerken om hiervoor de randvoorwaarden te creëren. Om deze reden heeft de Economic Board Utrecht (EBU) op 31 januari 2018 een verkennende bespreking georganiseerd, met vertegenwoordigers van de Hogeschool Utrecht, de Universiteit Utrecht, Greenberry, ABN AMRO, TamTam en ClickNL. Tijdens deze bespreking is gebleken dat kennisontwikkeling, ontwikkeling van Human Capital en internationale positionering, kansrijke aspecten voor samenwerking zijn. Dit vereist echter wel nadere uitwerking van de onderwerpen én verbreding van het aantal betrokken partijen. Het resultaat waar de indienende partijen naar streven, is het creëren van een robuust samenwerkingsverband (‘The Dutch Chatbot Coalition’): een platform waarin bedrijfsleven en kennisinstellingen investeren in een verdere ontwikkeling van dit segment van de Nederlandse Creatieve Industrie. Logischerwijze vinden binnen dit samenwerkingsverband netwerkactiviteiten plaats en worden onderzoeksaanvragen ontwikkeld, maar ook het ontwikkelen, prototypen en testen van nieuwe concepten kan onderdeel zijn van de samenwerking. Zijn wij in staat om deze samenwerking effectief vorm te geven, dan zou dit een uitstekende basis vormen om Nederland internationaal te positioneren als dé plek waar hoogwaardige kennis en diensten op het gebied van chatbots en conversational design vandaan komen. Om het proces naar de totstandkoming van het platform te kunnen realiseren vraagt de Hogeschool Utrecht, samen met de EBU, Digital Agency Greenberry en CustomerPulse, een subsidie aan voor het organiseren van voorbereidende bijeenkomsten met potentiële partners en een groter evenement waar het platform kan worden gelanceerd.